Abertis es quedarà el 100% de la concessió dels Túnels de Vallvidrera i del Cadí després de comprar el 49,99% de les accions que no controlava. Abertis està controlada per la constructora de Florentino Pérez (ACS) i la italiana Mundy. Els Túnels de Vallvidrera són una infraestructura clau per als santcugatencs i la connexió de la ciutat amb Barcelona. Per aquest 2026 s'ha anunciat una pujada del 3% i el preu s'enfilarà fins als 5,26 euros per als turismes en hora punta.
Abertis ja controlava el 50,01% de l'empresa dels Túnels a través de la seva filial Autopistas. Ara, ha comprat el 49,99 restant, que estaven en mans de la francesa Crédit Agricole Assurances. No ha transcendit el preu de l'operació. L'any 2024 la concessionària va ingressar 69 milions d'euros per aquests trams de 46 kilòmetres en total i que utilitzen milers de conductors diàriament. L'actual concessió, que la Generalitat va allargar per 25 anys més el 2012, s'acaba el 2037.
De Barcelona a Madrid
En un comunicat, Abertis afirma que amb la compra "augmenta la seva exposició a Catalunya i reforça la seva posició en un mercat estratègic com Espanya". En aquest sentit, afegeix que l'operació suposa "una nova fita en la consecució de l'estratègia del grup".
Tal com publica La Vanguardia, Abertis és una de les empreses que el 2017 va traslladar la seu de Catalunya a Madrid i, des de llavors, no ha tornat. Posteriorment va ser adquirida per ACS.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok