Els grups de xat d'aplicacions de missatgeria instantània com Whatsapp o Telegram són molt útils si s'utilitzen en el context adequat: amistats, familiars i, en general, grups reduïts de persones. La cosa canvia quan hi ha un excés d'interlocutors i tots diuen la seva. En aquest punt pot acabar passant que el missatge principal s'acabi diluint. Hi ha massa soroll.
En aquest context és on la start-up santcugatenca Groupnote aporta solucions: "A Groupnote en els grups de conversa es pot decidir qui escriu i qui no escriu. El que aconseguim", explica el CEO i cofundador de Groupnote, Carlos Aparicio, "és un xat unidireccional, és a dir, poques persones escriuen a moltes i d'aquesta manera eliminem el soroll de les converses on tothom pot escriure".
Groupnote està enfocat a organitzacions i, en particular, a escoles, encara que l'aplicació s'està estenent de mica en mica a un grup més ampli d'usuaris. "A casa nostra ens dediquem a l'ensenyament de tota la vida i vam identificar que hi havia un problema de comunicació a les escoles, de comunicació entre professors i pares. Amb Groupnote els professors tenen la certesa que els pares no respondran i també poden protegir les seves dades personals com, per exemple, el número de telèfon".
L'aplicació permet també fer enquestes, enviar missatges de confirmació, de manera que permet als pares fer accions sense deixar de no poder escriure. "És una eina que permet optimitzar recursos, està encarat a la productivitat. És dinàmic, és pròxim, i això resta la sensació que sigui spam".
De Sant Cugat al món
Groupnote no només té com a usuari potencial l'escola. De fet, qualsevol organització hi pot trobar en aquesta aplicació una eina de comunicació eficaç i directa: hospitals, asseguradores, i altres que no han anat a buscar com clubs esportius, residències de la tercera edat o gimnasos.
Hi ha versió per a iPhone i Android, i actualment ja tenen prop de 25.000 descàrregues des que van començar, fa 10 mesos. "El creixement és bastant potent, sobretot en els últims mesos. Anem a vendre l'eina, però cada vegada hi ha menys acció comercial i més gent que es descarrega l'aplicació".
Pel que fa a model de negoci, encara estan en fase de plantejament: "Sí sabem que l'usuari tindrà la possibilitat de tenir un compte gratuït de per vida, com fins ara. A partir d'aquí podrem explorar altres models de negoci com és el pagament per tenir més funcionalitats". Per engegar el projecte, els tres fundadors de Groupnote, Óscar Aparicio, Carlos Aparicio i Sergio Galiano, van posar 20.000 euros d'inversió inicial. Han fet dues rondes de finançament.
Tampoc es posen fronteres: "Tenim ambició però també seny, perquè primer s'ha de consolidar a Catalunya i Espanya, sobretot en l'àmbit educatiu. Però podríem dir que ja estem internacionalitzats. Per exemple, s'utilitza en una escola de Dubai, en una de Malàisia, i en un centre d'spa a Miami".
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok