Jan Almuni: "Volem millorar l'experiència de la gent a l'hora d'anar a dinar a fora"

Jan Almuni és un jove emprenedor santcugatenc que, conjuntament amb dos socis, ha creat MenúDiarioStQ, una app que vol facilitar el procés d'anar a dinar a fora

Fa uns mesos, uns joves santcugatencs van obrir un compte d'Instagram sota el nom 'MenuDiarioStQ'. L'objectiu era identificar si existia un problema de difusió de l'oferta dels menús dels restaurants per, després, crear una startup que permetés solucionar-ho. Ara, 'MenuDiarioStQ' passarà a anomenar-se 'Tabloon', i sota aquest nom el projecte començarà a caminar. Jan Almuni és un dels joves emprenedors que forma part d'aquesta aventura i n'explica els detalls.

Què és MenúDiarioStQ (Tabloon)?

Conjuntament amb dos socis, vam veure que hi havia un problema molt gran per a les persones que dinen en restaurants o bars a Sant Cugat, a l'hora de trobar els menús, ja que la gent havia d'anar directament a buscar les pissarres del lloc en qüestió, etc. Aleshores vam començar a pensar en una prova concepte per veure si realment era un problema com pensàvem nosaltres i vam obrir un usuari d'Instagram en el qual cada dia penjàvem els menús de diferents restaurants, que ens enviaven ells mateixos. Això ho hem estat fent uns mesos i hem vist que sí que era un problema. Als restaurants els ha agradat i ara estem avançant cap a la start-up.

En quin punt es troba ara mateix el projecte?

Ara ja hem aclarit la prova de concepte i estem construint l'app. Aleshores farem el llançament de la marca, presentant el nostre producte tenint en compte tot el feedback que hem estat rebent durant aquests mesos. Durant el mes de gener farem proves pilot amb els restaurants, per veure si la gent utilitza bé l'app, etc.

"Bàsicament anàvem caminant als restaurants i els explicàvem la idea"

Com s'ha desenvolupat tot el procés de contacte amb els restaurants?

Bàsicament anàvem caminant als restaurants i els explicàvem la idea i els preguntàvem com ho veien ells. Ells ens van dir que el de la repercussió era un problema real i els vam demanar que ens enviessin els menús de cada dia. Anàvem als restaurants i preguntàvem. Anàvem de cara.

En quin moment decidiu crear aquest projecte?

Jo l'any passat vaig estar vivint als EUA i allà és on decideixo ser emprenedor i contacto amb el Lucas (el seu soci) per dir-li que vull fer una start-up i quina idea podríem tirar endavant. A partir d'aquí ens posem a analitzar opcions i el que veiem era que a Sant Cugat existia aquest problema. A més el de la restauració és un sector molt gran i que encara té problemes. Aleshores vam analitzar aquests problemes i ho vam tirar endavant.

"Nosaltres facilitarem la connexió entre el client i el restaurant"

Quins avantatges pot aportar aquesta app als santcugatencs a l'hora d'anar a dinar fora de casa?

La nostra idea és millorar l'experiència a l'hora d'anar a dinar, sobretot pel que fa a l'oferta: menú, sopar, sopar de grup... Quan vas a menjar, un cop al restaurant l'experiència és bona, però sí que es perd temps abans i després. Normalment perds 20 minuts buscant el restaurant al qual vols anar, 10 minuts perquè quan arribes no tens taula preparada, etc. i potser tens una hora per dinar. Aleshores nosaltres facilitarem la connexió entre el client i el restaurant perquè això no passi i el client es pugui fidelitzar amb el restaurant.

Com serà el funcionament de l'app?

Serà ben senzill, entraràs a l'aplicació i aquesta serà, bàsicament, un comparador de restaurants, per tipus de menjar, per preu, per zona, etc., que podràs buscar per paraules clau. Potser et ve de gust pizza i no sabies que a 10 metres d'on treballes hi ha una pizzeria. A partir d'aquí, l'usuari escull el restaurant al qual vol anar, es comunicarà amb el restaurant a través d'un xat que hi haurà dins de la mateixa aplicació i la idea és que sigui un procés ràpid.

La prova pilot es farà a Sant Cugat. Es plantegen estendre-ho a altres llocs?

Comencem a Sant Cugat perquè som d'aquí, perquè creiem que aquí ja tenim una massa d'usuaris de gent que coneixem i aleshores és més fàcil. Aquí farem la prova i després veurem com funciona i si tot va bé entrarem a Barcelona, Madrid, etc. Pels santcugatencs és bo, aquí falten emprenedors o n'hi ha però exploten el seu potencial a Barcelona.

"Si hi ha restaurants, hi haurà usuaris i si hi ha usuaris els restaurants hi voldran participar"

El vostre guany d'on surt?

El guany el traurem dels restaurants, que al final seran els beneficiaris de tenir aquesta plataforma per captar usuaris. Nosaltres ens dedicarem a captar usuaris, sobretot al principi, però això requereix diners, que vindran dels restaurants. També buscarem inversors, etc. Però bàsicament si hi ha restaurants, hi haurà usuaris i si hi ha usuaris els restaurants hi voldran participar.

Paral·lelament ha engegat un Podcast en el qual entrevista a emprenedors i inversors.

El Podcast és un mecanisme per donar-me a conèixer a mi mateix i a l'empresa, per anar coneixent a gent i anar movent-me pel món de l'emprenedoria. A més he vist que és un món molt tancat. La gent del carrer no coneix, per exemple, qui és el fundador de Glovo. Una mica l'objectiu és acostar l'emprenedoria al carrer, i fer-ho des d'un punt d'humor, amb entrevistes curtes per divertir-me amb l'emprenedor i que la gent que no coneix aquest món passi una bona estona. Els emprenedors som gent normal que volem canviar el món i solucionar problemes, no només guanyar diners.

Quin feedback ha tingut amb els oients?

Bé, d'una banda hi ha hagut una resposta molt bona en l'àmbit de xifres d'oients, la gent ja ens comença a conèixer i ens segueix gent, però d'altra banda, la majoria dels oients són emprenedors i inversors i aquest no és el target al qual vull arribar, o no només. Vull arribar a la gent del carrer perquè conegui més sobre el món de l'emprenedoria.

"Tant de bo en un futur els nens somiïn en ser emprenedors"

Per què creu que és important que la gent ho conegui?

Et responc amb una frase. Tant de bo en un futur els nens no somiïn només en ser futbolistes, youtubers, artistes, etc., sinó que somiïn també en ser emprenedors, en ser diferents. I per això és important que coneguin als emprenedors i tot aquest món.

 
Comentaris

Destaquem