El jove santcugatenc dedicat al comerç electrònic i 100.000 seguidors a Youtube

Adrián Sáenz, un jove de 22 anys, ara ofereix seminaris i tutories a través d'internet

Amb només 22 anys, el santcugatenc Adrián Sáenz compta amb més de 100.000 subscriptors al seu canal de Youtube i gairebé 50.000 seguidors a Instagram. Als 17 anys es va iniciar en el món del dropshipping, una variant del comerç electrònic que consisteix en comprar productes a proveïdors i vendre'ls a consumidors sense que passin per tu. És a dir, l'Adrián compra productes a proveïdors i els ven a clients sense que passin per les seves mans. Des de les xarxes socials, ara ofereix tutorials sobre aquest tècnica.

Va engegar aquest projecte quan encara estudiava Màrqueting a la universitat. "Compro a proveïdors per internet, principalment de països asiàtics, i venc els productes utilitzant les xarxes socials. No cal estoc, una vegada et compren un producte, el vaig a buscar al proveïdor i ell s'encarrega d'enviar-lo", explica. Quan la botiga funciona de tot, ja emmagatzemen part del producte per tenir més control.

La clau, explica, és trobar productes interessants i fer-los atractius pel públic amb campanyes a través de les xarxes socials. "Les bases del màrqueting són les mateixes que fa vint anys. Es tracta de convèncer la gent que el problema o la necessitat que té, el solucionaràs amb el teu producte", apunta.

De diners fàcils i polèmiques

Tot i això, el dropshipping és també una tècnica polèmica. Circulen molts vídeos per internet que prometen beneficis immediats i molts nois, amb aquestes falses promeses, inverteixen quantitats importants de diners que acaben perdent. I és que la publicitat en xarxes socials és imprescindible per poder vendre els productes i això acaba suposant una inversió molt important que sovint no es recupera. També hi ha dificultats en l'atenció al client, ja que la persona intermediària és el responsable del producte i de possibles devolucions, tot i que no hagi passat per ell i hagi anat directament des d'una empresa asiàtica al consumidor.

"Qui ofereixi diner fàcil, és una estafa"

"Qui ofereixi diner fàcil, és una estafa", assegura Sáenz, que reconeix que es veuen promeses d'aconseguir diners de manera senzilla i ràpida. Per això, demana "tenir els peus a terra" i ser conscient que la gran major part de les empreses que es creen acaben fracassant els primers mesos.

"No pots començar un negoci pensant que serà fàcil i ràpid. És lent, difícil, s'ha de treballar i hi ha problemes", emfatitza.

Traslladant coneixement

Amb l'experiència que ha acumulat, el jove santcugatenc ofereix tutories i seminaris a través de les xarxes socials com Youtube. Publica vídeos on explica qüestions relacionades amb el comerç electrònic i l'emprenedoria que són vistos per milers de persones. "Quan vaig començar a emprendre, ho compartia per Instagram. Com que era un noi jove i era diferent, cridava l'atenció de la gent i rebia moltes preguntes. Per això vaig pujar el primer vídeo a Youtube, on responia algunes de les preguntes". Va començar a créixer fins a superar els 100.000 subscriptors a la plataforma.

Tot i això, assegura que no li agrada donar consells: "Explico la meva experiència i cadascú ho ha d'agafar amb pinces i veure el costat positiu i negatiu". El seu públic, assegura, es divideix entre joves d'una edat similar a la seva i també de dones d'entre 40 o 50 anys que volen iniciar un nou projecte.

La importància de les xarxes socials

Tant el negoci del dropshipping com l'activitat de l'Adrián es basen en el domini de les xarxes socials i la venda per internet, un nou escenari que en els últims anys ha posat contra les cordes al comerç tradicional, obligant-lo a transformar-se. "Ja és una realitat. Qui no té presència en les xarxes socials, es va morint. I el confinament ha sigut un missatge a les empreses perquè es digitalitzin", destaca.

Així, creu que aquest moment s'ha d'aprofitar perquè els negocis facin el pas definitiu al món digital. "La gent jove compra per internet amb més facilitat. Però la gent gran també està perdent la por a posar la targeta a internet", assegura.

A més, considera que les marques "han de ser cada vegada més humanes" i connectar amb el públic com de persona a pesrona: "Grans marques ja creen els seus propis influencers per comunicar-se de tu a tu amb el seu públic".

La universitat

Adrián Sáenz ha acabat recentment la carrera de Màrqueting i, tot i que considera que la universitat està allunyada de l'empresa, és important realitzar i acabar els estudis. "A la carrera m'he trobat conceptes bàsics i antics. El que et trobes al món real, com els anuncis a Facebook o el SEO, és una pinzellada". "Es pot emprendre i acabar la universitat. Jo no recomano deixar-la", emfatitza.

També reflexiona sobre la prematura amb què els joves han d'escollir el seu futur. "Quan som petits, ja ens pregunten de què volem treballar. Ens haurien de deixar probar abans de decidir què volem fer. Molts joves no saben què volen fer amb la seva vida".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem