Patricia Abril: "McDonald’s ven amanides a Espanya des de l’any 1986"

Sant Cugat ha inaugurat el seu segon restaurant McDonald’s en règim de franquícia

El nou McDonald’s ha costat 2 milions d'euros. Per què han apostat per Sant Cugat?
Aquesta és una localitat que creix, que té una població jove i que encaixa perfectament amb el que nosaltres oferim. A més, a Sant Cugat encara no teníem cap establiment amb servei de McAuto, un parc infantil o una terrassa.

El menjar ràpid i barat ha millorat el seu rendiment gràcies a la crisi?

McDonald’s esta navegant bé per la crisi. El mercat és obvi que s’ha ressentit perquè tots tenim menys poder adquisitiu i hem canviat els hàbits de consum. En aquest sentit, hem apostat per donar més al consumidor pels mateixos preus (ja assequibles) que pagava abans. També hem fet els restaurant més bonics, oferim Wi-Fi gratis, hem reforçat el McAuto i hem construït els nous quioscos de comandes. L’objectiu és que al final l’experiència tingui moltíssim més valor i que quan la gent busqui un lloc de menjar i oci assequible, McDonald’s sigui la resposta.

Per què McDonald’s està renovant la seva imatge?
El canvi que portem fent durant els darrers tres anys consisteix en remodelar tots els restaurants. Ja hem canviat el 75% a Espanya. El motiu és l’adaptació als nous temps. La decoració de fa 30 anys ja no agrada ara, i hem apostat per buscar una decoració més acollidora amb la qual vingui de gust quedar-se. També hem incorporat nous productes com el cafè o el Wi-Fi.

Què pretenen que el client es trobi a un dels seus establiment?

Volem oferir una experiència que comença quan arriben i poden aparcar al pàrquing, continua amb la facilitat de fer les comandes i acaba per tenir cura de cadascun dels petits detalls que fan que tot plegat sigui una experiència que els faci marxar una mica més feliços.

McDonald’s no té gaire bona fama. El documental Super size me va fer molt de mal a la marca?
McDonald’s a Espanya té amanides des del 1986. El documental que menciones potser ens va fer veure que el consumidor ens coneixia poc i que és fàcil fer demagògia. El que vam fer és canviar la política de comunicació ja que el nostre compromís amb la qualitat i la varietat mai l’hem abandonat. En lloc de tancar-nos i protegir-nos, el que vam fer és obrir les portes i ensenyar les nostres fàbriques de carn, les nostres cuines, deixar-nos auditar per demostrar la qualitat sense canviar els nostres processos...

Van treure productes més sans?

Evidentment sempre treballem per seguir millorant el perfil nutricional dels nostres productes. Sabem que podem contribuir al fet que els nens, per exemple, prenguin més fruita i així ser una ajuda. Amb tot, crec que ara se’ns coneix una mica més que abans. La imatge que anar al McDonald’s no és sa ha evolucionat en positiu tot i que costa eliminar aquest mite negatiu.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem