Sant Cugat impulsa millores en les taxes de llicències d'obra per reduir terminis

La ciutadania podrà autoliquidar algunes taxes i no caldrà esperar la notificació de l'administració

La reducció del termini de llicències d'obres és un dels objectius que es va marcar el govern de Junts i Esquerra. Amb aquesta prioritat, els equips tècnics de l'Ajuntament de Sant Cugat treballen en diferents fronts per aconseguir reduir el temps d'atorgament, que en el cas de les llicències d'obra major va arribar a superar els 24 mesos durant el mandat passat. La contractació de més professionals o la creació d'un nou sistema de seguiment de les llicènces són algunes de les actuacions que estan impulsant. 

Més info: Llicències d’obra major: gairebé dos anys d’espera

Una altra línia de treball és la simplificació administrativa per facilitar els tràmits als santcugatencs. Amb aquest objectiu, el govern ha introduït millores en la taxa pels serveis urbanístics i de llicències: "Hi ha millores tècniques per millorar el procés de llicències".

El principal canvi és la implantació de l'autoliquidació d'alguns dels tràmits. És a dir, el ciutadà podrà pagar directament la taxa i no caldrà que rebi la notificació de l'administració, que feia endarrerir el termini. Així s'ha aprovat en el ple municipal d'aquest 19 de febrer amb els vots a favor de tots els partits menys l'abstenció de la CUP. Segons el tinent d'alcaldia d'Economia, Carles Brugarolas, aquest pas podia allargar-se durant dos mesos: "Retallem el termini d'atorgament total".

Brugarolas: "El tap va baixant, es comença a notar una millora"

Carles Brugarolas va explicar que s'està treballant en una nova ordenança que faciliti tota la tramitació de les taxes de llicències i permeti avançar en l'objectiu de reduir els terminis d'espera: "Ho estem reestudiant tot". La voluntat és eliminar el "tap" d'expedients de llicències d'obres que s'acumulen en taules a l'Ajuntament sense que ningú les estudïi. "El tap va baixant, es comença a notar una millora", va assenyalar Brugarolas. 

A més, l'Ajuntament està ultimant un eina digital que permetrà a qualsevol ciutadà conèixer en quina fase es troba el seu expedient. Una mesura que busca fomentar la transparència i la informació a la ciutadania. 

Des d'En Comú Podem, Aïna Balada ha assenyalat la importància que l'Ajuntament de Sant Cugat emforteixi el control si algunes llicències passen a necessitar només una comunicació, per exemple per controlar possibles incidències en una tala d'arbres.

Discapacitat per minusvalidesa

D'altra banda, l'Ajuntament de Sant Cugat ha modificat l'articulat de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica per substituir el terme minusvalidesa pel de discapacitat. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem