Sant Cugat simplifica els tràmits per obtenir llicències urbanístiques i d'activitat

L'objectiu és facilitar els tràmits a particulars i empreses per afavorir l'activitat econòmica

L'Ajuntament de Sant Cugat ha modificat els tràmits necessaris per obtenir llicències urbanístiques, d'obres i d'activitat amb l'objectiu de simplificar els passos que han de seguir ciutadans i empreses. "Tenim la voluntat permanent de millorar la relació de l'Ajuntament amb els particulars i les empreses", ha destacat el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Damià Calvet. A més, incrementa els tràmits que es poden fer per internet.

"Volem anar més ràpid, fer-ho més fàcil i treballar online", ha explicat el tinent d'alcalde d'Urbanisme, que ha incidit en la voluntat "d'afavorir l'activitat econòmica". Per la tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Joana Barbany, són mesures encaminades a "acostar l'administració a ciutadans i empreses". Entre altres, es faciliten els tràmits per fer obres menors a immobles particulars, es simplifiquen els passos que han de seguir comerços i locals de restauració per obrir portes i s'escurcen els terminis perquè les empreses obtinguin llicències d'activitat.

En aquest sentit, s’ha creat una Guia de Criteris de Presentació que pretén orientar ciutadans i tècnics a l’hora de presentar la documentació i facilitar la tramitació on-line dels expedients. La tramitació de llicències es fa a través del portal de seu electrònica de l’Ajuntament, on es pot consultar també aquesta Guia. 

Els tràmits

Per una banda, l'Ajuntament de Sant Cugat ha establert una "tramitació exrpès" per a llicències d'activitats econòmiques, amb l'objectiu de resoldre-les més ràpidament i garantir el seu atorgament en un termini màxim de dos mesos en el cas de noves construccions i d’un mes en el cas de llicències d’ampliació o reforma.

Aquesta iniciativa s’emmarca en l’estratègia per afavorir el desenvolupament econòmic a la ciutat. Es busca agilitzar tràmits burocràtics i donar les màximes facilitats possibles a emprenedors i empreses que dinamitzin l’economia i creïn llocs de treball. Així, una empresa que vulgui ampliar les seves instal·lacions o implantar-se a la ciutat ho tindrà més fàcil.

D'altra banda, s'ha impulsat una modificació en els tràmits de llicències d'obres i d'activitats per comerços i locals de restauració. A partir d'ara, un comerç que vulgui obrir les seves portes podrà tramitar al mateix temps la llicència d'obres i activitats i fer-ho a través de comunicació prèvia, és a dir, sense esperar l'aprovació dels tècnics. Un canvi positiu segons la regidora de Comerç, Mayte Pérez, que va destacar la "dificultat que té normalment el petit comerç per seguir tots els passos". Si l'obtenció de les dues llicències abans es podia allargar fins a sis mesos, amb els canvis es pretén escurçar el termini al màxim.

En tercer lloc, se simplifiquen notablement la majoria de tràmits de llicències urbanístiques. Pràcticament el 55% de tramitacions d’obres menors passen de necessitar una llicència administrativa a només una comunicació prèvia (és a dir: es dóna permís directe per iniciar l’obra i posteriorment l’Ajuntament fa el tràmit d’inspecció). El canvi a comunicació prèvia es fa bàsicament en les intervencions projectades a l’interior d’un immoble (sempre i quan no siguin “grans rehabilitacions” o canviïn paràmetres urbanístics).

Finalment l’Ajuntament implantarà properament el “visat d’idoneïtat” per seguir reduint els terminis de resolució de llicències. Aquest mecanisme permet al ciutadà presentar un projecte tècnic davant dels col·legis professionals (Arquitectes, Aparelladors, Enginyers i Enginyers Industrials) per a la seva validació. En cas que els col·legis donin el seu “visat d’idoneïtat”, només cal que l’Ajuntament supervisi el compliment de la normativa urbanística i de les ordenances municipals del projecte. D’aquesta manera es guanya temps a l’hora d’aprovar el projecte.

 
Comentaris

Destaquem