Veolia seguirà gestionant el servei d'aigua a Sant Cugat durant els pròxims 25 anys

La companyia ha obtingut la millor puntuació tècnica i econòmica en la licitació de l'AMB, a espera de formalitzar-se, i preveu una inversió de 78,7 milions d'euros a Sant Cugat

Veolia (abans Sorea) ha estat la millor classificada en el macroconcurs impulsat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per revalidar la gestió del servei d'abastament d'aigua de Sant Cugat i set municipis més durant els pròxims 25 anys. La companyia ha obtingut la millor puntuació tant en la valoració tècnica com en l'oferta econòmica, fet que la situa com a futura concessionària del servei, a l'espera de completar els últims tràmits administratius (entre els quals l'aprovació pel Consell Metropolità de l'AMB i el període d'al·legacions).

El contracte és un dels més importants dels darrers anys en l'àmbit de la gestió de l'aigua a Catalunya, amb un valor superior als 1.000 milions d'euros. A més de Sant Cugat, inclou els municipis de Cervelló, Corbera de Llobregat, la Palma de Cervelló, Molins de Rei, Ripollet, Sant Andreu de la Barca i Tiana.

Sant Cugat concentrarà la inversió més elevada

Dels 168,6 milions d'euros d'inversions previstos durant la concessió, 78,7 milions corresponen a Sant Cugat, la xifra més elevada dels vuit municipis inclosos en el contracte. A més, durant el primer any de la concessió s'hi destinaran 3,2 milions d'euros dins d'una inversió inicial de set milions. Segons les condicions aprovades per l'AMB, aquestes actuacions serviran per modernitzar i millorar la xarxa d'abastament, mentre que cada municipi mantindrà la seva pròpia tarifa i el seu propi pla d'inversions.

La Mesa de Contractació de l'AMB ja havia situat Veolia al capdavant de la valoració tècnica, amb 49 punts, la puntuació més alta entre les sis ofertes presentades. Amb l'obertura de les ofertes econòmiques, la companyia també ha aconseguit la millor valoració global, consolidant-se com la guanyadora del concurs. La previsió és que el Consell Metropolità ratifiqui l'adjudicació durant el mes de setembre. Després s'obrirà el període d'al·legacions abans que el contracte es pugui formalitzar definitivament i la nova concessionària assumeixi el servei.

Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem