El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya assenyala en el document El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya: L’aprenentatge i l’ús de les llengües en un context educatiu multilingüe i multicultural que, al final de l’ensenyament obligatori, els alumnes estan capacitats per expressar-se amb fluïdesa, tant oralment com per escrit, en les dues llengües oficials, millorant així l’aprenentatge tant del català com del castellà.
A més, el document destaca que aquest model afavoreix la inclusió social, garantint equitat i qualitat educativa mitjançant un bon domini de les llengües d’escolarització, que permet als estudiants integrar-se millor en diversos contextos socials.
També expressa que el sistema promou el desenvolupament de competències transversals, ja que afirma que la llengua és fonamental per als aprenentatges generals, facilitant la comunicació oral, la comprensió lectora i l’expressió escrita.
Finalment, comenta que el sistema educatiu prepara els alumnes per a un món multilingüe i globalitzat, alineant-se amb les directrius de l’OCDE per a un futur inclusiu i sostenible, i contribuint així a la formació de ciutadans més preparats.
1.- Millora el català i el castellà
Al final de l’ensenyament obligatori, els alumnes estan en condicions d’expressar-se, tant oralment com per escrit, en les dues llengües oficials.
2.- Inclusió social
Un bon domini de la llengua o llengües d’escolarització contribueix a garantir l’equitat, la inclusió social i la qualitat educativa.
3.- Competències transversals
La llengua és a la base dels aprenentatges i el model català afavoreix la comunicació oral, la comprensió lectora i l’expressió escrita.
4.- Món multilingüe i global
El model lingüístic del sistema educatiu a Catalunya prepara els joves per a un món inclusiu i sostenible com demana l’OCDE.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.