contingut promocionat
afind espai criançainfantil logo

 

 

Fina Sanchez, Afind: "Donem l'oportunitat d'aprendre alemany des de ben petits"

Entrevista a Fina Sanchez i Subirá, directora d'Afind Kindergarten, espai de criança infantil durant més de 15 anys

Què és el que us va motivar a obrir AFIND fa 15 anys?
Vam observar que hi havia una clara necessitat d’un espai educatiu on les famílies i nadons poguessin enfortir el seu vincle afectiu alhora que aprenien un nou idioma. També volíem donar un servei especial a aquelles famílies que per motius laborals o altres havien de deixar el seu nadó durant unes hores, dies o en horari complet.

A més a més, donàvem l'oportunitat d’assistir a classes a mares/pares amb nadons. Poden tenir-lo a la classe amb ells o deixar-lo a la nostra cura mentre reben la seva classe d’idioma. L’alemany ens va semblar l’idioma més adient.

Fa 15 anys, quan vàrem obrir, estàvem molt enfocats a un públic alemany (amb classes de castellà i català per a la família), però de seguida ens vam adonar que pel públic català era una oportunitat d’iniciar als seus fills en un idioma que de gran costa més d’aprendre. Vam apostar per la diversitat cultural, que és el que enriqueix les societats.

"els petits aprenen de pressa dels grans i els grans s’acostumen a ajudar als més petits"

Quina és la metodologia que seguiu? El projecte educatiu?
Seguim la metodologia alemanya, els nens no estan separats per edat, sinó que comparteixen espai i activitats, el que fa que en el seu futur sàpiguen respectar no només els menors a les persones grans sinó també els grans als més joves, escoltant-los en les seves idees en entorns laborals. A més a més, els petits aprenen de pressa dels grans i els grans s’acostumen a ajudar als més petits i adonar-se de les seves possibilitats. Les activitats s’adapten a cada franja d’edat del grup, però. I hi ha una part important de joc lliure.

Ens basem en un aprenentatge significatiu, introduït per David Ausubel on els aprenentatges dels alumnes estan connectats amb els seus coneixements previs per tal que els puguin relacionar amb els que ja saben.

En l’entorn emocional, seguim la línia de l'educació conscient, que vol dir que respectem a cada infant no cridant, no castigant, recompensant ni comparant; els hi donem un entorn de confiança i un vincle d’aferrament que els hi dona seguretat per estar tranquils i aprendre. Seguim el projecte d'Aleta J. Solte.

També tenim un vincle molt especial amb les famílies, fent-les partícips i involucrant-les en l’entorn de l’escola i formant amb ells equip UBUNTU. S’ha de tenir en compte que en etapes de 0 a 3 anys l’aferrament de l’infant a la família és molt fort.

"fem una immersió en l’idioma alemany, malgrat això tenim una persona que els hi parla en anglès, català o castellà"

L'alemany és protagonista, oi? També l'anglès i català i castellà? Escola plurilingüe?
Principalment, fem una immersió en l’idioma alemany, malgrat això tenim una persona que els hi parla en anglès, català o castellà si les famílies ho desitgen i quan l’infant necessita sentir com parla la mare (quan no es troba bé, es fa mal...).

Com veieu l'escola d'aquí a cinc anys?
El nostre projecte de futur és arribar a totes les famílies, tinguin o no un vincle amb l’idioma alemany, donant l'oportunitat als infants de Sant Cugat i rodalia d’interioritzar l’alemany com un dels seus idiomes materns.
Creiem que l’alemany és l’idioma més adient per iniciar als nens en una llengua que no és la seva. A més de donar-los l'oportunitat de seguir aprenent durant tota la seva vida escolar a través dels nostres grups de joc.

 
Comentaris

Destaquem