El sedentarisme infantil i juvenil escurça l'esperança de vida

L'informe Faros revela que l'activitat física d'un nen o un adolescent no hauria de baixar d'una hora diària, i almenys mitja hora hauria de ser una activitat vigorosa

La falta de pràctica d'esport entre els adolescents redueix l'esperança de vida, segons es desprèn del darrer informe Faros, que adverteix que l'exercici en el programa educatiu és insuficient. L'estudi assenyala que els adults són referents imprescindibles per establir una rutina d'activitat física infantil. El text revela que l'activitat física d'un nen o un adolescent no hauria de baixar d'una hora diària, i almenys mitja hora hauria de ser una activitat vigorosa. Tot i això, es calcula que el 46% de les noies i el 24% dels nois no passa de dues hores d'exercici a la setmana, el que es defineix com a sedentarisme.

"Durant els últims quinze anys Espanya no cridava l'atenció per aquest tema, però ara patim una absència d'activitat física important i en trenta anys ho pagarem", va afirmar  el doctor Franchek Drobnic, responsable del departament de fisiologia del Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat, durant la presentació de l'informe de l'Observatori Faros de l'hospital de Sant Joan de Déu.

Adolescents més parats físicament, més alcoholitzats i amb una llarga trajectòria d'hores diàries davant d'algun tipus de pantalla pinten un panorama tan desastrós, segons l'informe, que aventuren que per primera vegada en molt de temps es reduirà l'esperança de vida. "L'absència d'exercici està directament relacionada amb el 20% de càncer de mama, el 25% de la diabetis de l'adult, el 30% dels accidents cardiovasculars i una xifra indeterminada de càncer de còlon per l'empitjorament dels hàbits", explica Drobnic.

Fes més fàcil l'aprenentatge
A més, i segons un estudi europeu (Eurydice), Espanya és un dels països comunitaris que menys hores lectives dediquen a l'activitat física. "Seria important que els professors tinguessin en compte que pot ser més valuosa per a la seva capacitat d'estudis, el seu desenvolupament físic, emocional, social i també cerebral una hora d'exercici que una de repàs", va dir la neuropediatra de Sant Joan de Déu Àngels García Cazorla. I es que el nen que està actiu "és més susceptible de consolidar l'aprenentatge i tot això ens indica que cal utilitzar l'esport com a part de l'activitat diària escolar".

 
Comentaris

Destaquem