El novembre farà 75 anys que el mestre pastisser Jaume Sàbat Aumasqué, juntament amb la seva esposa Joana, van obrir una botiga al carrer Santiago Rusiñol i, des d’aleshores, el comerç ha mantingut intacta la seva identitat basada en l’artesania de qualitat. Actualment, al capdavant de la pastisseria més antiga de Sant Cugat estan els germans Eulàlia i Jaume Sàbat amb l’ajuda de la tercera generació, Laia, Carme i Jaume.
Premi Relleu Generacional
Aquest compromís amb la tradició i la continuïtat familiar ha estat reconegut recentment amb el premi Relleu Generacional durant la Gran Gala de la Pastisseria 2025, celebrada al Born Centre de Cultura i Memòria. El guardó valora les tres generacions que han mantingut viu el negoci des de 1951 i reforça el paper de la pastisseria dins el sector artesà. Aquesta gala, impulsada pels gremis de Barcelona i Girona, també commemorava els 50 anys de l’Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona.
L’origen
L’any 1951 es va obrir el primer establiment a Santiago Rusiñol, coincidint amb la temporada de panellets, i després se’n va inaugurar un segon a la plaça d’Octavià. Amb el creixement de la ciutat, els negocis es van reorganitzar fins a establir-se als emplaçaments actuals del carrer Santiago Rusiñol (des de 1974) i la Rambla Ribatallada (des de 1976).
Qualitat basada en la tradició
La pastisseria manté una clara aposta per l’elaboració artesanal i les receptes tradicionals, amb matèries primeres de qualitat com els pinyons de Castella o l’ús d’oli d’oliva a les magdalenes.
Una pastisseria arrelada
Al llarg de dècades, la Pastisseria Sàbat ha format part de la vida quotidiana de Sant Cugat, present en celebracions i moments especials. Fins i tot, en temps difícils, com durant la pandèmia, va demostrar el seu compromís portant mones arreu, en una tasca gairebé heroica que va contribuir a la felicitat de molta gent.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok