Gerard Claret porta l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra a Terrassa

Sota el títol 'De Bach als Beatles', al concert participarà com a solista el santcugatenc Gerard Claret, concertino director

L’Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra (ONCA), protagonista del concert benèfic per la Fundació Docència i Recerca Mútua Terrassa, que se celebrarà aquest divendres, 4 d’abril a les 21.00 hores a l'Auditori Centre Cultural Terrassa. Sota el títol De Bach als Beatles, al concert participarà com a solista el santcugatenc Gerard Claret, concertino director. L'audició s'emmarca a favor de la Fundació Docència i Recerca Mútua Terrassa.

Claret, “són poc nombrosos els concerts de Bach per a un únic instrument solista que han sobreviscut. Els dos concerts per a violí que presentem –els dos únics concerts per a violí sol que han perdurat, si no tenim en compte l’extraordinari concert per a dos violins– van ser també transcrits com a concert per a clavicèmbal, en tonalitats diferents". El músic santcugatenc ha explicat també que " Bach no busca el lluïment de l’instrument solista i deixa l’orquestra en un segon terme, sinó que tots els elements s’integren de manera orgànica i natural en la textura musical de l’obra”.

Programa:
1 Part
Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Concert per a violi i orquestra núm.1, en la menor, BWV 1041
Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Concert per a violí i orquestra núm. 2, en mi major, BWV 1042

(pausa)

2a Part
Peter Breiner (1957) - Concerto Grosso núm. 1 (a l’estil Händel)
Peter Breiner (1957) - Concerto Grosso núm. 2 (a l’estil Vivaldi)
Peter Breiner (1957) - Concerto Grosso núm. 4

 
Comentaris

Destaquem