Malgrat tot són els directors de les escoles els que tenen la potestat final per decidir tancar o no els centres. En aquest sentit es recomana als pares posar-se en contacte amb els col·legis dels seus fills i escoltar les recomanacions que es fan a nivell individual. L’Ajuntament habilitarà l’Escola de Música per si es decideixen tancar centres docents i hi ha nens que no poden ser recollits a les seves escoles. L'alcaldessa Mercè Conesa, ha assegurat que "tenim efectius disponibles per tornar els nens a casa si els pares no poden recollir-los". Tampoc hi haurà activitats extraescolars i es tancaran els pavellons esportius i es recomana no fer activitats de muntanya o excursionisme en zones boscoses.
Les recomanacions del Departament d’Ensenyament i de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya també han portat a l’EMD de Valldoreix a prendre la determinació de mantenir els seus equipaments educatius, esportius i culturals tancats aquesta tarda, en previsió a la reactivació de les nevades.
Serveis Socials, juntament amb els CAP i els equips de Creu Roja, estan en contacte permanent amb els col·lectius de persones vulnerables com ara gent gran, centres de dia, residències de gent gran i centres especials.
Afectació al transport
De moment la carretera de l’Arrabassada i la de Vallvidrera són les úniques desaconsellades a l'hora de circular per la rodalia de Sant Cugat. Tant els Ferrocarrils de la Generalitat com els autobusos municipals funcionen amb normalitat. Tampoc hi ha cap carrer tallat a Sant Cugat tot i que es recomana circular amb precaució. El web municipal i el 010 ofereixen informació detallada i actualitzada a tothom qui ho necessiti.
Des de primera hora del matí la Brigada Municipal llença sal a les principals vies de la ciutat amb l’objectiu d’evitar glaçades. L’Ajuntament disposa d’unes 80 tones de sal per continuar efectuant aquesta actuació. D’altra banda, el consistori també té preparades quatre màquines retroexcavadores per tal de, en cas de necessitat, retirar neu de la via pública sobretot als carrers dels districtes de les Planes i de la Floresta.
Previsió meteorològica
La neu ja ha parat de caure a Sant Cugat i la treva durarà fins les 19 h. A partir d’aquella hora està previst que torni a nevar i segurament durant unes hores.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok