L'Ajuntament vol limitar a un o dos a l'any els concerts per plaça al centre

El dia 18 de març, l'Ajuntament es reunirà amb restauradors i veïns per presentar la seva proposta en el marc del Pacte per la Nit

L'Ajuntament de Sant Cugat té la voluntat de limitar els nombre de concerts a les places del centre del municipi a un o dos l'any. Així ho ha assegurat el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Pere Casajoana, aquest dimecres durant el Consell de Barri Centre Oest. "Una activitat l'any no impedeix el descans dels veïns", ha assegurat Casajoana. Aquesta limitació no afecta al període de Festa Major.

L'Ajuntament ha organitzat una trobada del Pacte per la Nit el dia 18 de març, on exposarà la seva proposta a veïns, entitats i restauradors.

Els concerts a Sant Cugat, per zones

Pere Casajoana ha explicat que han dividit Sant Cugat en cinc corones per determinar les zones en què es poden fer concerts i en quina quantitat. Hi hauria una primera àrea, a l'entorn del Monestir, on només s'hi podran realitzar activitats de cultura tradicional i concerts de música clàssica.

Hi haurà una segona corona que integrarà tot el centre de Sant Cugat, incloent, per exemple, les places Barcelona i Pep Ventura i parcs com el de l'Arborètum, Pollancreda o Ramon Barnils. En aquest cas, es podran fer un o dos concerts nocturns l'any.

Com ja va anunciar, l'Ajuntament vol que l'activitat nocturna de concerts es concentri a Can Solà, on no hi haurà limitació.

Terrasses a Sant Cugat

Quan arriba la calor, les terrasses s'omplen. FOTO: Artur Ribera

Un dels temes que l'Ajuntament té sobre la taula és l'horari i distribució de les terrasses a Sant Cugat, des que va mostrar la seva intenció de regular i restringir tant l'horari com el nombre de taules als carrers.

En aquest sentit, Casajoana ha apuntat que a partir d'ara l'horari d'estiu de les terrasses, més permissiu, es dividirà en dues temporades: les vacances escolars i d'abril a juny. En el primer, els bars podran tancar les terrasses més tard, i en el segon es restringiran els horaris. Casajoana no ha volgut detallar els horaris escollits.

D'altra banda, l'Ajuntament obligarà als establiments de restauració a posar una etiqueta a la seva porta on s'indiqui l'horari de les terrasses, el nombre de taules i la seva ubicació. "Serà més fàcil de controlar", ha apuntat el tinent d'alcalde. El consistori lliurarà un tríptic explicatiu sobre les normes a seguir als restauradors.

Normativa de convivència

Tots aquests aspectes es regularan amb la normativa de la convivència, que l'Ajuntament volia redactar a finals del 2014 per tal de establir els criteris de l'oci nocturn i les terrasses de bars en l'espai públic.


Pere Casajoana ha avançat que la redacció de la normativa es deixarà pel següent mandat. Però, això, no impedirà que es posin en marxa els nous horaris de les terrasses, ja que no s'inclouran en aquesta normativa per poder-los canviar més fàcilment.

 
Comentaris

Destaquem