Segons aquesta versió, això ha fet que la JNC presentés una proposta que no respecta l'acord base ni la igualtat entre entitats. Les organitzacions juvenils han denunciat també, a través d'un comunicat, que "el funcionament vertical, poc transparent i poc inclusiva de cara a les entitats", amb uns "temps de treball inassolibles per a les entitats que no desenvolupen una tasca exclusivament política i la infracció dels acords per part de l’entitat que manté contactes amb l’ajuntament".
Impulsat per l'Ajuntament, al novembre del 2013, l'òrgan ha d'incidir en les polítiques de joventut de l'agenda política local i integrava, entre d'altres, diverses associacions i braços polítics juvenils com les JERC, les joventuts de Ciutadans, el Cor Aglepta i els Castellers.
Reprendre negociacions
De la seva banda, la JNC s'ha mostrat disposada a "reprendre les negociacions sine die", ja que les joventuts "van agafar-se amb responsabilitat la oportunitat de participar en la creació d’un Consell de Joves a la ciutat". Davant la renuncia els joves han assegurat que van expressar "la seva sorpresa i que acompanyats per altres entitats adherides vàrem intentar reconduir la situació". El grup ha deixat palès que després de mesos de debat i discussions "semblava possible i imminent arribar a un principi d’acord que assentaria les bases per la redacció dels estatuts del futur Consell de Joves", per donar resposta a les "múltiples peticions que s’havien fet arribar per crear una plataforma estable, seguint el model que altres ciutats".
A part, Joves de Ciutadans ha lamentat que no s'hagi arribat a un acord per constituir el Consell de Joves de Sant Cugat i ha catalogat de "mala notícia per a la ciutat, el fet que no es constitueixi finalment el Consell per falta d'entesa entre les entitats". La branca jove de Ciutadans ha destacat que "en un futur, no molt llunyà, es pugui encetar de nou aquest projecte per que les associacions juvenils puguin veure's representades en un òrgan i poder posar sobre la taula els problemes als quals s'enfronten", pel que ha animat a "repensar si la no existència del Consell de Joves és positiva per a la nostra ciutat".
Segon Aplec Jove
Les entitats que conformen l'Aplec Jove – de la que formen part l'esplai Sarau, Esplai Pica-Roca, Escola d'Excursionisme, Arran Sant Cugat, Infinits Somriures, Dissidència Sònica, Front Freak i AE La Floresta–, seguiran treballant conjuntament. En aquest sentit l'entitat celebra, aquest dissabte, 7 de juny, el segon Aplec Jove a la plaça Barcelona. La sessió arrencarà a les 18.30 hores amb el debat Entitats sense espais vs. Espais vuits, al que li seguirà un sopar popular i els concerts d'Ovella Xao, Skabòries i DJs Traumhaft, i una batukada d'A Batida do Tambor.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok