L'avinguda de Cerdanyola no es vianantitzarà

El ple municipal de dilluns votarà les al·legacions que s'han fet al Pla de Mobilitat, entre les quals també destaquen l'ampliació de la zona verda d'aparcament o l'acord perquè l'avinguda del Baixador no es converteixi en una via ràpida

L'Ajuntament de Sant Cugat ha acceptat acordar onze de les divuit al·legacions que s'han presentat al Pla de Mobilitat Urbana, que es va aprovar inicialment el passat mes de febrer. El pròxim dilluns 20 de gener a la primera sessió plenària de l'any, es farà la proposta d'aprovació de l'informe tècnic d'aquestes modificacions puntuals al Pla que ha d'estructurar la ciutat durant els pròxims anys. Després de mesos de reunions amb veïns, entitats i associacions s'han acordat diverses modificacions rellevants, que l'àrea de mobilitat ha presentat aquest divendres 17 de gener en roda de premsa.

L'avinguda de Cerdanyola no es vianantizarà

S'ha acordat amb l'associació de veïns del Monestir que aquesta avinguda no es vianantitzarà sense que hi hagi hagut prèviament un procés de participació entre els comerciants i veïns de la zona. No obstant això, sí que es farà la vianantització del carrer de la Creu, com ja contemplava el document.

S'ha acceptat vianantitzar el carrer de Solà i el tram del carrer Mercè Rodoreda entre Esperanto i Manel Farrés, a petició de l'associació veïnal Centre-Estació.

Millores al voltant d'escoles
  • Que l'arranjament a l'entorn del Joan Maragall es realitzi d'acord amb la proposta de l'associació veïnal del Centre-Estació i l'escola.
  • Fer un estudi complert abans de fer qualsevol actuació al passeig Sant Magí, davant del CEIP Joan Maragall.
Ampliar la zona verda
A petició d'ERC s'ha acceptat afegir l'aparcament de zona verda a Can Cabassa, a més de les zones ja establertes a Torre Blanca i l'Eixample.

Club de Golf
L'Ajuntament insisteix que la ciutat ha de tenir una connextió est-oest, que segons el Pla passava pel Club de Golf. No obstant això, es comprometen a estudiar altres mesures i alternatives perquè l'afectació sigui mínima tot i garantir la continuïtat d'aquesta connexió.

Altres modificacions acceptades:
  • S'ha acordat que l'avinguda de Baixador que uneix Mira-sol i Valldoreix no es convertirà en una via ràpida de dos carrils per sentit, una vegada es desmantellin les línies i torres d'alta tensió. L'al·legació per ser una via local que va fer l'associació de veïns de Sant Joan de Mira-sol, s'ha estimat.
  • També s'ha acordat fer una reserva viària de la Prolongació de Llaceres, en cas d'una futura possible parcel·lació de la finca de la Companyia de Jesús. (Província Tarraconense Compañia de Jesus).
  • Instar a l'Autoritat del Transport Metropolità que amb el nou sistema T-mobilitat Sant Cugat sigui zona 1.(ERC).
  • Estudiar la possibilitat que una línia de Rodalies uneixi Sant Cugat i Barcelona sense transbordaments intermedis. (ERC).
  • Compromís per estudiar alternatives per reubicar la parada de taxis, que actualment es troba al carrer de l'Andana. (Associació de Veïns Centre-Estació).
  • S'acorda establir al Pla l'estudi per reconvertir la carretera de Rubí en el seu pas per l'IES Leonardo da Vinci.
  • Només es construirà el pont que ha d'unir Coll Favà amb Can Sant Joan si es necessita de mobilitat ho requereixen. En cas de ser així, seria un pas amb preferència per a vianants i bicicletes.
  • Tampoc es farà el pont de Can Vernet si no és necessari. En cas de ser-ho, seria un vial de transit local.
En total s'han hagut de desestimar set al·legacions entre les quals es troba la que van fer des del PP de Sant Cugat perquè van en contra del projecte de fons del Pla de Mobilitat.

Aquest dilluns els diferents partits amb representació al Consistori hauran de votar totes les al·legacions en una única votació. Aleshores, el Pla haurà de tornar a rebre un informe favorable de medi ambient i posteriorment s'aprovaria definitivament.

 
Comentaris

Destaquem