L''ultraman' Josef Ajram serveix d'exemple per ser més competitiu a Internet

La conferència 'Beyond Internet' a EsadeCreàpolis ha estat clau per donar a conèixer les noves tendències empresarials tenint en compte els nous hàbits digitals de les persones

Marc Cortés ha encetat la jornada de ponències sobre les noves tendències d'Internet a EsadeCreapolis. FOTO: L. Grau Marc Cortés ha encetat la jornada de ponències sobre les noves tendències d'Internet a EsadeCreapolis. FOTO: L. Grau
Professionals de la comunicació han explicat, aquest dimecres, diversos models de negoci perquè les empreses puguin captar nous clients dins del marc de la societat de la informació. La ponència ha estat organitzada per l'empresa de màrqueting digital, Isoco.

Un exemple de passió i compromís
Amb el lema 'Where is the limit', l'esportista d'elit i broker Josef Ajram (@Josefajram) ha explicat quina ha estat la clau del seu èxit a Internet fent de la seva imatge una marca. Ajram és broker de la borsa de Barcelona des dels anys 90 i va veure una sortida en les proves de resistència i s'ha convertit en un Ultraman. L'home ultraman és aquell que aconsegueix fer un triatlón que requereix d'un gran esforç i d'una excel·lent preparació física i psíquica per poder dur-lo a terme.
Des de llavors, les marques el persegueixen, no perquè guanyi curses sinó perquè té més de 22 mil seguidors a twitter i gairebé 30mil fans al facebook. El poder de prescripció, segons Josef, és molt important: “El que intento oferir és alguna cosa interessant a través del meu coneixement i de les meves experiències, contesto a gairebé els missatges, i em gestiono totes les meves plataformes digitals. D'aquesta manera, obtinc un gran retorn”.

El model de negoci per davant de la plataforma social
Marc Cortés (@Marccortes), professor d'ESADE de màrqueting digital i soci de Roca & Salvatella ha destacat la importància de conèixer què diuen i què fan els consumidors per poder desenvolupar els productes i serveis. És a dir, la seva contextualització d'oferir productes i serveis en el moment en el qual els necessiten. A més, a la qüestió del paper de les xarxes socials, Cortés creu que "és més important l'estratègia de negoci que es duu a terme que la plataforma que utilitza".
Fa tres anys, Second Life era la plataforma líder i ara pràcticament no existeix. Segurament es mantindran aquelles que integrin més serveis, més gent i siguin capaces de respondre a unes necessitats. No m'interessa si en el fons el twitter o facebook acaben desapareixen en tres anys”. El que és important és que sigui capaç de voler i saber gestionar el meu temps. Com a empresa el que m'he de preocupar és com em relaciono amb el client i què li ofereixo amb independència de la plataforma a través de la qual ho faci”.

L'ús dels mòbils
Sandra López, directora de màrqueting de Sony Ericsson, ha explicat que els nous hàbits i els canvis en el comportament del consumidor estan molt influenciats per la revolució de les xarxes socials i de l'evolució dels smartphones. Per crear una necessitat en el consumidor amb poc pressupst, per exemple, van regalar mòbils als ciutadans d'un poble; i aquestes van ser algunes de les reaccions: Conchi y Foursquare. L'objectiu de notorietat va estar ben servit amb 23mil visites al Youtube.

Mister Testis
El director de comunicació de la marca de roba Kukuxumusu, Pedro Balboa, ha donat a conèixer l'assesor virtual que té l'empresa, Mister Testis. Amb el qual, qualsevol usuari que entri a la pàgina web pot preguntar-li quina samarreta li recomana o quines accions està fent la marca, etc. Amb aquesta atenció personalitzada s'aconsegueix estalviar temps, atenció les 24 hores del dia i immediatesa en la resposta. En 11 mesos que està en funcionament, Mister testis ha atès a 12.339 clients diferents. Prova a Mister Testis

 
Comentaris

Destaquem