Un exemple de passió i compromís
Amb el lema 'Where is the limit', l'esportista d'elit i broker Josef Ajram (@Josefajram) ha explicat quina ha estat la clau del seu èxit a Internet fent de la seva imatge una marca. Ajram és broker de la borsa de Barcelona des dels anys 90 i va veure una sortida en les proves de resistència i s'ha convertit en un Ultraman. L'home ultraman és aquell que aconsegueix fer un triatlón que requereix d'un gran esforç i d'una excel·lent preparació física i psíquica per poder dur-lo a terme.
Des de llavors, les marques el persegueixen, no perquè guanyi curses sinó perquè té més de 22 mil seguidors a twitter i gairebé 30mil fans al facebook. El poder de prescripció, segons Josef, és molt important: “El que intento oferir és alguna cosa interessant a través del meu coneixement i de les meves experiències, contesto a gairebé els missatges, i em gestiono totes les meves plataformes digitals. D'aquesta manera, obtinc un gran retorn”.
El model de negoci per davant de la plataforma social
Marc Cortés (@Marccortes), professor d'ESADE de màrqueting digital i soci de Roca & Salvatella ha destacat la importància de conèixer què diuen i què fan els consumidors per poder desenvolupar els productes i serveis. És a dir, la seva contextualització d'oferir productes i serveis en el moment en el qual els necessiten. A més, a la qüestió del paper de les xarxes socials, Cortés creu que "és més important l'estratègia de negoci que es duu a terme que la plataforma que utilitza".
Fa tres anys, Second Life era la plataforma líder i ara pràcticament no existeix. Segurament es mantindran aquelles que integrin més serveis, més gent i siguin capaces de respondre a unes necessitats. No m'interessa si en el fons el twitter o facebook acaben desapareixen en tres anys”. El que és important és que sigui capaç de voler i saber gestionar el meu temps. Com a empresa el que m'he de preocupar és com em relaciono amb el client i què li ofereixo amb independència de la plataforma a través de la qual ho faci”.
L'ús dels mòbils
Sandra López, directora de màrqueting de Sony Ericsson, ha explicat que els nous hàbits i els canvis en el comportament del consumidor estan molt influenciats per la revolució de les xarxes socials i de l'evolució dels smartphones. Per crear una necessitat en el consumidor amb poc pressupst, per exemple, van regalar mòbils als ciutadans d'un poble; i aquestes van ser algunes de les reaccions: Conchi y Foursquare. L'objectiu de notorietat va estar ben servit amb 23mil visites al Youtube.
Mister Testis
El director de comunicació de la marca de roba Kukuxumusu, Pedro Balboa, ha donat a conèixer l'assesor virtual que té l'empresa, Mister Testis. Amb el qual, qualsevol usuari que entri a la pàgina web pot preguntar-li quina samarreta li recomana o quines accions està fent la marca, etc. Amb aquesta atenció personalitzada s'aconsegueix estalviar temps, atenció les 24 hores del dia i immediatesa en la resposta. En 11 mesos que està en funcionament, Mister testis ha atès a 12.339 clients diferents. Prova a Mister Testis
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok