A Sant Cugat, cada dia hi ha 1.200 desplaçaments en bicicleta. Una xifra que suposa un 0,9% dels desplaçaments interns, i la majoria es donen al nucli antic. I és que els desplaçaments en bicicleta han augmentat els darrers anys. De les persones que utilitzen la bicicleta, el 10% ho fan per anar a la feina, el 12% per passejar, el 15% per anar a estudiar, i la majoria, el 38%, per fer esport. El 25% restant la fan servir per altres motius. Igualment, cal tenir present que un 25% en fa un ús diari, mentre que el 37% en fa ús setmanalment, i un 38% de manera esporàdica.
Les principals destinacions són les estacions de Ferrocarrils i Renfe, els centres educatius d’ensenyament secundari i universitari, els centres de treball, així com el nucli antic, els eixos comercials, equipaments municipals i els parcs urbans.
Facilitar els desplaçaments
Un dels punts del programa electoral del govern local de CiU ha estat el d’ampliar els carrils bici i facilitar la mobilitat en bicicleta per la ciutat. Així, actualment Sant Cugat compta amb un total de 33 kilòmetres de carril bici. Una xarxa que, tot i ser àmplia, presenta alguns problemes, com la manca de continuïtat d’alguns dels trams, així com una manca d’estructura clara. En aquest sentit, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament, Pere Casajoana, assegura que el govern local treballa per “fomentar l’ús de la bicicleta en els desplaçaments diaris dels santcugatencs”. Un dels exemples que fa servir el regidor és el de la rambla Ribatallada, que amb la seva remodelació es va aprofitar per afegir-hi carril bici. Amb tot, encara hi ha moltes zones que no disposen d’aquestes vies com és el cas de l’accés als parcs empresarials com el de Can Sant Joan, on, amb seguretat, només s’hi pot accedir amb cotxe o moto.
Fracàs del Bicibox
Actualment els santcugatencs disposen de 1.136 places gratuïtes en superfície, a més del nou servei de Bicibox. Una xarxa d’aparcaments segurs per a bicicletes privades distribuïda pels diferents municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En total, a Sant Cugat hi ha nou estacions d’aquest tipus d’aparcament, amb capacitat per a 70 bicicletes. Un servei que, tot i el cost zero per a l’Ajuntament, no ha estat gaire ben acollit pels santcugatencs, que prefereixen aparcar al carrer. Amb tot, és un servei que funciona sota registre, i actualment és gratuït, amb l’única limitació del temps d’estacionament (48 hores en dies laborables i 72 hores en dies festius) per potenciar la rotació d’usuaris.
Llegeix tot el reportatge
Les principals destinacions són les estacions de Ferrocarrils i Renfe, els centres educatius d’ensenyament secundari i universitari, els centres de treball, així com el nucli antic, els eixos comercials, equipaments municipals i els parcs urbans.
Facilitar els desplaçaments
Un dels punts del programa electoral del govern local de CiU ha estat el d’ampliar els carrils bici i facilitar la mobilitat en bicicleta per la ciutat. Així, actualment Sant Cugat compta amb un total de 33 kilòmetres de carril bici. Una xarxa que, tot i ser àmplia, presenta alguns problemes, com la manca de continuïtat d’alguns dels trams, així com una manca d’estructura clara. En aquest sentit, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament, Pere Casajoana, assegura que el govern local treballa per “fomentar l’ús de la bicicleta en els desplaçaments diaris dels santcugatencs”. Un dels exemples que fa servir el regidor és el de la rambla Ribatallada, que amb la seva remodelació es va aprofitar per afegir-hi carril bici. Amb tot, encara hi ha moltes zones que no disposen d’aquestes vies com és el cas de l’accés als parcs empresarials com el de Can Sant Joan, on, amb seguretat, només s’hi pot accedir amb cotxe o moto.
Fracàs del Bicibox
Actualment els santcugatencs disposen de 1.136 places gratuïtes en superfície, a més del nou servei de Bicibox. Una xarxa d’aparcaments segurs per a bicicletes privades distribuïda pels diferents municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. En total, a Sant Cugat hi ha nou estacions d’aquest tipus d’aparcament, amb capacitat per a 70 bicicletes. Un servei que, tot i el cost zero per a l’Ajuntament, no ha estat gaire ben acollit pels santcugatencs, que prefereixen aparcar al carrer. Amb tot, és un servei que funciona sota registre, i actualment és gratuït, amb l’única limitació del temps d’estacionament (48 hores en dies laborables i 72 hores en dies festius) per potenciar la rotació d’usuaris.
Llegeix tot el reportatge
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok