La majoria dels santcugatencs estan satisfets amb la ciutat on viuen

Segons l'observatori sociològic, des de juliol de 2012 el percentatge dels que creuen que la situació econòmica millorarà ha anat augmentant progressivament d'un 7,5% fins al 36,1% actual

Se sent segur? Se sent segur?
Confia en les institucions? Confia en les institucions?
Moment de la presentació de l'estudi. FOTO: Mariona Sagalés Moment de la presentació de l'estudi. FOTO: Mariona Sagalés
El 90% dels ciutadans diu estar bastant o totalment satisfets de viure a la ciutat, segons el darrer estudi de l’Observatori Sociològic de Sant Cugat. El treball, elaborat a partir de 1.048 entrevistes sosté que un 35,9% es declara totalment satisfet i un 54,2% bastant satisfet. El percentatge de poc o gens satisfets representa l’1%. Segons l’edat les persones més satisfetes són les majors de 64 anys, mentre que la forquilla entre els 25 i els 34 anys són els que menys satisfets estan. La nota global que aconsegueix Sant Cugat és un 7,5. L’estudi serveix per “saber cap a on anem i definir polítiques”, ha explicat a la presentació d’aquest document Francesc Carol, tinent d’alcalde de Governació, Seguretat i Participació Ciutadana.

L'observatori manifesta també que des de juliol de 2012 el percentatge dels que creuen que la situació econòmica millorarà ha anat augmentant progressivament d'un 7,5% a un 36,1% i que un 25,7% dels enquestats pertanyen a una associació o entitat. En relació a les noves tecnologies, 3 de cada 4 tenen un telefon intel·ligent i que el 95% dels joves entre els 17 i els 24 anys disposen d'aquest giny.

A la presentació s'han indicat també el grau de satisfacció de la població amb els partits polítics. En aquest apartat els únics dos grups que aproven són els formats per CiU i la CUP, amb un 6,3 i un 5 respectivament. De la resta el PP és el pitjor valorat amb un 2,6, seguit del PSC amb un 4,1 i d'ICV-EUiA amb un 4,9. A banda el 80,8% de la població coneix a l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa.

Serveis municipals 
La xarxa de CAP’s, els mercats municipals, el telèfon d’informació ciutadana 010, el web municipal, la Policia Local i l’Oficina, per aquest ordre, representen els serveis públics més utilitzats per la ciutadania. En aquest sentit l’informe apunta que els dos serveis municipals que obtenen la millor puntuació són les escoles bressol i el 010, que obtenen un 7,7 de nota. Els segueix el Banc del Temps, el Casal de Joves de Torreblanca, amb un 7,6; Cugat.cat, amb un 7,5; l’Oficina Sant Cugat Sostenible i l’Assistència Sanitària Pública, aconsegueixen un 7,3. La següent posició és per l’Oficina de Turisme, l’Oficina d’Atenció Ciutadana, els Mercats Municipals, el Servei d’Ocupació Municipal, el web municipal, l’Oficina Local d’Habitatge i els autobusos urbans. En darrer lloc, i amb la nota més baixa, un 5,3, se situa la Policia Local.

 
Comentaris

Destaquem