Els Agents Rurals han denunciat un veí de Sant Cugat per tapar nius de falciot amb reixes de ventilació. "Intervenim en una façana on s'havien tapat nius de falciot", explica el cos a través de les xarxes socials. Els Agents Rurals recorden que els nius d'aquesta espècie estan protegits i que qualsevol acció que en dificulti la nidificació pot comportar sancions.
Retirar o destruir un niu de falciot a Catalunya està totalment prohibit i es considera una infracció molt greu. Les sancions econòmiques poden arribar fins als 200.000 euros segons la Llei de Patrimoni Natural i Biodiversitat. Els falciots és una espècia d'au protegida a Catalunya, com també ho estan les orenetes.
Els falciots són una au migratòria que viu a l'Àfrica i a l'estiu migra cap a Europa, on té les seves cries.
A Sant Cugat del Vallès intervenim en una façana on s’havien tapat uns nius de falciot amb reixetes de ventilació.
— Agents Rurals (@agentsruralscat) June 16, 2026
Denunciem el responsable i n’ordenem la retirada.
Els falciots i els nius estan protegits. Qualsevol acció que en dificulti la nidificació pot comportar sancions. pic.twitter.com/m5n94KqdDU
Un falciot negre. FOTO: Wikipedia
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok