Acord pels intercanviadors de Renfe i Ferrocarrils a Sant Cugat

Les administracions catalanes i estatals acorden també el finançament de la Ronda Vallès entre Sabadell, Terrassa i Castellar

Els intercanviadors entre Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat a les estacions Volpelleres i Hospital General a Sant Cugat són més a prop de ser una realitat. La Generalitat i el govern espanyol han arribat a un acord pel traspàs de 914 milions d'euros per inversions en infraestructures, entre les que s'inclouen aquestes projectes a Sant Cugat.

Concretament, els intercanviadors són entre l'estació de Volpelleres (línia S2 d'FGC) i de Coll Favà (R8 de Renfe) i la de l'Hospital General (S1 d'FGC) i Rubí (R8 de Renfe). 

Acord per la Ronda Vallès (B-40)

Les dues administracions han tancat un acord sobre el perllongament de la carretera B-40 (o Ronda Vallès) entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. Segons ha publicat 'La Vanguardia' aquest diumenge i ha confirmat l'Agència Catalana de Notícies , el pacte inclou no només aquesta via sinó també la transferència a Catalunya de 914 milions d'euros per tal d'executar diverses millores en infraestructures viàries i ferroviàries.

Aquesta quantitat és un pacte al qual ERC va arribar amb el PSOE a canvi d’aprovar pressupostos generals de l'Estat i que la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ja va avançar el passat 20 de juny que s'havia aconseguit. La previsió és que tant l'acord de la B-40 com la transferència se signin el mateix dia.

AP-7 i Ferrocarrils

A banda d'aquesta via, s'ha previst l'execució d'obres a les carreteres C-32 al Maresme, als accessos de l'AP-7 i l'AP-2 i a l'N-260, que recorre els Pirineus des de l'Aragó fins a l'Empordà, així com nous intercanviadors entre els serveis de Rodalies de Catalunya i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Sant Cugat del Vallès. El traspàs acordat suma 914 milions, dels quals 384 seran per a la C-32, 250 per a l'AP-7 i l'AP-2, 260 per a l'N-260 i 20 per a l'intercanviador Rodalies-FGC.

La B-40

El perllongament de la B-40 formava part del pacte pel qual el PSC va facilitar l'aprovació dels darrers pressupostos de la Generalitat. De fet, els republicans sempre s'havien mostrat contraris al projecte de la Ronda Vallès.

Les citades fonts també concreten que la B-40 no serà una via d'alta capacitat, que es limitarà al tram entre les dues cocapitals vallesanes i que se sufragarà íntegrament amb pressupost estatal i no de la disposició addicional tercera de l'Estatut, com volia el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. El diari, a més, explica que qüestions com el traçat definitiu i la quantitat de carrils per sentit el determinarà el Govern.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem