L'Arrabassada, la carretera amb un risc d'accident mortal més elevat de Catalunya

La B-30, entre Sant Cugat i Barberà, és una de les carreteres amb més accidents amb motos per quilòmetre, mentre que la connexió entre Cerdanyola i Sant Cugat presenta més accidents amb bici

L'Arrabassada (BP-1417) torna a ser la carretera més perillosa de Catalunya, tal com demostra l'informe EuroRAP, elaborat pel RACC sobre el trienni 2020-2022. Amb això, la carretera que connecta Sant Cugat amb Barcelona compta amb 3,7 accidents amb morts o ferits greus a l'any, convertint-la en la carretera de Catalunya amb un índex de mortalitat més elevat, i és que en un 91% dels accidents mortals hi va participar una moto. A més de l'Arrabassada, els altres trams que tenen un risc elevat de perillositat són la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, i la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès, totes dues amb risc molt alt. Tots els trams són de calçada única.

Pel que fa als trams amb més risc d'accident per a les motos, la carretera B-30, entre Sant Cugat i Barberà del Vallès, es troba en la 7a posició. Aquest tram, d'11,9 quilòmetres, compta amb una mitja de 0,31 accidents de moto mortals o amb ferits greus per cada quilòmetre, superant fins i tot l'Arrabassada, que compta amb 0,29 accidents per cada quilòmetre. Aquest peculiar rànquing l'encapçalen la Ronda Litoral, la seva continuació per l'A-2 al Baix Llobregat fins a l'AP-2 i la C-32 entre Esplugues i Sitges.

D'altra banda, la BP-1413, la carretera que connecta Cerdanyola del Vallès amb Sant Cugat, és el segon en el qual hi ha més accidents amb bicicleta per quilòmetre, amb una mitja de 0,14 accidents en cada 1.000 metres. La carretera que compta amb una perillositat més elevada per les bicicletes és l'N-340 a Cervelló.

L'estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 quilòmetres de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions, el 53% del total, on es concentra el 92% de la mobilitat del territori i on tenen lloc el 74% dels accidents amb ferits greus i víctimes mortals. A Catalunya, la gravetat dels accidents s'ha reduït en les últimes dues dècades: l'any 2000 gairebé arribaven a les 700 víctimes i el darrer any complet registrat s'han situat en 175.

La Unió Europea estableix per cada dècada l'objectiu de reduir a la meitat les víctimes en carretera. L'esclat de la Covid-19 va contribuir que es complissin aquests objectius fins a l'any 2020, reduint un 54% els morts en accidents de trànsit respecte al 2010. Passat l'efecte pandèmia i recuperada la mobilitat, el nombre de morts a la carretera torna a créixer, sense assolir però la taxa de víctimes de 2019.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem