Canvis a la zona comercial de Valldoreix: s'elimina l'aparcament i es prioritza el vianant

Alguns comerciants de la zona mostren la seva preocupació per l'eliminació dels aparcaments i d'altres ho veuen positiu

L'EMD de Valldoreix impulsarà un projecte de transformació de l'entorn comercial de l'avinguda de Mossèn Jacint Verdaguer, a tocar de la plaça de Can Cadena. Els darrers anys, s'ha convertit en un dels centres neuràlgics de la vila, amb diversos comerços que reben molts clients diàriament. Ara, el govern valldoreixenc executarà diversos canvis de mobilitat. Uns canvis que ja han posat en alerta alguns comerciants, que veuen amb preocupació l'impacte que poden patir.

Una de les principals novetats és que s'eliminaran els aparcaments per a clients que actualment hi ha la zona, tant de davant dels comerços com del petit pàrquing al costat, on s'ubicarà un quiosc. L'objectiu de l'actuació és "garantir l’accessibilitat de la mobilitat a peu i en transport públic i facilitar la mobilitat segura amb bicicleta". Així, només es mantindran places de càrrega i descàrrega. L'alternativa per aparcar serà el carrer de Sant Albert, on s'ubicaran les cinc places que es perden a l'avinguda de Mossèn Jacint Verdaguer. A més, també es pot fer ús de les places reservades per als comerços al pàrquing del costat de la rotonda de Can Cadena. Aquesta 20a de places, pintades amb color vermell, ja hi eren, però ara s'han senyalitzat amb els noms dels comerços de la zona.

D'aquesta manera, es dotarà de més espai pels vianants i ciclistes, ampliant la vorera i amb més arbres. Al mateix temps, hi haurà una zona més gran per la instal·lació de terrasses amb taules i cadires en el tram comercial i una petita placeta.

planol obres zona comercial

El plànol del projecte presentat per l'EMD FOTO: EMD Valldoreix

Acabar amb el caos

Cristina Morales, del forn Bonaparte, reconeix que inicialment no ho veia clar, però que ara ho considera un avenç positiu. "Estem contents, volen potenciar la zona comercial i donar utilitat a l'aparcament de Can Cadena", apunta. En aquest sentit, creu que l'actuació també servirà per resoldre el "caos" de trànsit que en algunes hores es produeix a la zona. "Es fomentarà l'ordre i facilitarà la circulació", resumeix.

 

Tot i que creu que a l'inici pot ser difícil que els clients s'adaptin, creu que serà un guany per la zona i recorda que Can Cadena està a pocs metres.

Opinions dels comerciants de la zona

Comerços de la zona comercial de l'avinguda Mossèn Jacint Verdaguer de Valldoreix han mostrat la seva preocupació per l'eliminació de les places d'aparcament pels clients. "És una mala jugada pel comerç", lamenta Marc Almiñana, del TOT BO, que es mostra preocupat tant per l'impacte que patiran durant les obres com per la supressió de les places de pàrquing.

"La majoria de clients aparquen allà. És una zona de rotació", afegeix Almiñana, que assegura que la gran majoria de clients que van a comprar ho fan en vehicle privat perquè són comerços "per carregar". "La rambla és molt maca. Però quantes persones hi ha passejant? La majoria de gent a Valldoreix es mou amb cotxe", afirma.

Amb aquests canvis, els clients podran deixar el cotxe a l'aparcament de Can Cadena. En aquest sentit, critica que "és una esplanada de sorra" i creu que s'hauria hagut d'arreglar. A més, assegura que és un pàrguing molt utilitzat per la gent que va a treballar a Barcelona amb ferrocarril i que, en molts moments, no hi ha llocs. A més, des del TOT BO han trobat a faltar més diàleg per part de l'EMD. "L’EMD ens va presentar el projecte, ens va donar una mica de veu; però no de vot", emfatitza Almiñana, que considera que l'administració no ha mirat pels "interessos" del comerç.

"Quedarà molt maco, però perdem aparcaments pel comerç"

Raül García, del Celler de Valldoreix, creu que les obres deixaran "molt maco" l'espai i els vianants hi sortiran guanyant. Tot i això, es mostra preocupat per la pèrdua "d'aparcaments pel comerç" i considera que els pot afectar. "La gent busca comoditat, aparcar a la porta, comprar i marxar", explica. 

Per això, creu que molts clients no voldran utilitzar l'aparcament de Can Cadena i alguns, si no poden aparcar davant, poden acabar a centres comercials. 

 

Tall de trànsit

En la fase inicial de l’obra, que començarà a finals de juliol i s'allargarà durant cinc mesos, caldrà tallar completament el trànsit de vehicles a la zona, que es desviarà pel carrer Sant Albert i el passeig Rubí. Tot i el tall del tram en obres, en tot moment quedarà garantit l’accés a peu dels vianants als comerços i la clientela haurà d’utilitzar les zones d’aparcament més properes de la plaça de Can Cadena i el carrer de Coster. 

El cost de l'obra serà d'uns 450.000 euros. També es milloraran infraestructures com el clavegueram, les aigües pluvials, l'enllumenat públic, el subministrament d’aigua, l’electricitat i les telecomunicacions. A més, s'eliminarà la illeta existent a l'entrada de la rotonda de Can Cadena per facilitar la futura instal·lació d'un carril bici. 

 
Comentaris

Destaquem