Els carrils bici i l'anella verda divideixen els santcugatencs

En un any, els carrils bici s'han disparat com l'aspecte més ben valorat pels santcugatencs, però també com el pitjor valorat

L'aposta per la mobilitat sostenible i els carrils bici genera divisió entre els santcugatencs. Així es constata en l'Observatori Sociològic de l'Ajuntament de Sant Cugat, elaborat a partir d'un miler d'enquestes a veïns, on queda de manifest la polarització de la ciutadania sobre les bicicletes i projectes com l'anella verda. Mentre hi ha santcugatencs que valoren molt positivament l'increment de carril bici, altres ho veuen com un perjudici.

Aquesta divisió es veu en la valoració dels aspectes positius i negatius de Sant Cugat. Els carrils bici són la segona qüestió més ben valorada pels santcugatencs: un 5,5% de la ciutadania ho veu com el millor de la ciutat. Però al mateix temps, és l'aspecte més negatiu de Sant Cugat pel 9,7% de la població. A més, l'anella verda és vist com el pitjor del municipi pel 5,2%. 

Durant l'últim any i amb iniciatives com l'anella verda, aquesta polarització s'ha aguditzat. En un any, els carrils bici han passat del desè al primer aspecte negatiu. Al febrer del 2020, era l'aspecte més negatiu pel 2,2% de la població, mentre que ara ho és pel 9,7%. El mateix passa amb la gent favorable: en un any ha passat de l'1,8 al 5,5% de gent que ho veu com l'aspecte més positiu.

Canvis de mentalitat

"En moments de canvi, la societat es polaritza, com passa amb la bicicleta", va reconèixer el regidor de Participació, Marco Simarro. Tot i això, va defensar l'aposta de l'Ajuntament per la "mobilitat sostenible i la pacificació de carrers". "Tenim una ciutat extensiva amb un excés d'ús del vehicle privat. Els canvis poden generar cert conflicte i incomoditat o retencions", va argumentar.

En aquest sentit, va recalcar que seguiran avançant per potenciar i incentivar una mobilitat no contaminant i vehicles com la bicicleta o l'anar a peu. 

Un problema històric

El trànsit és històricament un dels aspectes pitjor valorats pels santcugatencs al llarg dels anys: en gairebé tots els observatoris se situa com el principal problem de la ciutat. En aquesta onada, el trànsit ha obtingut una nota de 4,9 sobre 10, dos dècimes menys que fa un any. Un aspecte a destacar és que la gent jove veu amb més bons ulls la situació del trànsit que no pas les persones grans. Els santcugatencs entre 16 i 24 anys li posen un 6, mentre que els de 50 a 64 el valoren amb un 4,3.

A més, la mobilitat és el principal problema de Sant Cugat pel 24,6% de la població. Un percentatge que ha baixat substancialment respecte al 2020, quan més del 32% ho situava com a principal inconvenient. La falta d'aparcament també acostuma a ser un dels principals problemes.

Evolució de la nota que els santcugatencs posen al trànsit

Captura de pantalla 2021 10 01 a las 12.07.35

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem