FGC podrà augmentar la freqüència de pas dels trens a la línia Barcelona-Vallès

La nova subcentral elèctrica de Bellaterra permetrà incrementar les freqüències de trens cada cada 2 minuts i mig a Sant Cugat i cada 5 minuts a Sabadell i Terrassa

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en marxa aquest mes la nova subcentral elèctrica de Bellaterra, que permetrà incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès quan es posin en servei les 15 noves unitats. Així, hi haurà trens a Sant Cugat, cada 2 minuts i mig, en hora punta i a Sabadell i Terrassa cada 5 minuts

Amb aquest nou equipament, FGC farà front a l'augment de potència que requerirà l'augment del trànsit ferroviari entre Barcelona i Sabadell i Terrassa.

La nova subestació elèctrica de Bellatera està integrada per equipaments d’última generació. FOTO: FGC

La nova subestació elèctrica de Bellatera està integrada per equipaments d’última generació. FOTO: FGC


La nova subestació elèctrica de tracció de Bellaterra se situa entre les dues ja existents a Sant Cugat i Sant Quirze i està integrada per equipament d'última generació. L'objectiu principal d'aquesta subestació és la de subministrar fins a 5.400 kW de potència per a tracció mitjançant dos grups rectificadors. Està integrada dins del sistema de telecomandament d'energia de Ferrocarrils i s’alimenta de l'anell de 25 kV de FGC, que transcorre actualment paral·lel a les vies.

A part de la de Bellaterra, Sabadell i Sant Quirze, FGC també en té en servei una altra subestació a Rubí, amb una importància estratègica per a la línia ja que és la que garanteix l’alimentació dels tallers de Rubí de manera independent a l’alimentació de la línia.

El desenvolupament del projecte i l'obra s'han realitzat en col·laboració amb l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem