Pas endavant per construir el nou túnel de FGC entre Sant Cugat i Barcelona

El nou túnel travessaria Collserola i permetria reduir el temps del trajecte

La Generalitat de Catalunya encarregarà la redacció de l'estudi informatiu per a la construcció d'un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat i la capital catalana a través de Collserola. El projecte permetria donar resposta a la futura demanda davant la "saturació" de l'actual infraestructura. Segons ha avançat la consellera de Territori, Ester Capella, l'obra tindria un cost de 900 milions d'euros i permetria reduir en uns 15 minuts el trajecte entre Sabadell i Terrassa i la capital catalana. Les dues opcions més probables són un túnel que arribi a Plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf passant per Lesseps.

Més info: La Generalitat estudiarà una nova connexió ferroviària amb Barcelona amb un nou túnel

La consellera ha explicat que l'estudi tindrà un cost d'uns dos milions d'euros i que els terminis de licitació i aprovació no seran inferiors a dos anys. El projecte inclouria una nou intercanviador ferroviari al centre de Barcelona amb FGC, Metro i Rodalies, el que suposarà una "nova porta d'entrada" a la capital catalana des del Vallès.

A banda de reduir el temps de viatge en uns quart d'hora, l'obra suposaria multiplicar per 2,5 la capacitat actual de transport i passar de de 60 a 150 milions de viatgers anuals.

La construcció d'un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona ja es va plantejar fa quatre anys en el pla estratègic de FGC fins al 2030 davant l'increment de la demanda en l'actual corredor. Ara, la pràctica recuperació dels viatgers després de la pandèmia i la introducció de 15 nous trens a la línia, fins arribar als 24 en hora punta, "dona poc marge de millora".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem