Interior proposa reduir la velocitat de l'AP-7 a 110 km/h

L'AP-7 pateix col·lapses gairebé diaris en el seu pas per Sant Cugat i en altres punts.

El Servei Català de Trànsit ha posat en marxa un pla de xoc per reduir la sinistralitat a l'AP-7, la via que concentra més mortalitat en el 2022, amb 13 persones que hi han perdut la vida. El conseller d'Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, ha anunciat més radars, estàtics i dinàmics; un reforç de la inspecció des de l'helicòpter i més controls específics a vehicles com els de transport de mercaderies i de viatgers. També demana a l'Estat que redueixi el límit de velocitat a l'AP-7 a 110 km/h

AP-7, col·lapsada

A banda de l'accidentalitat, l'AP-7 s'ha convertit en una de les vies més col·lapsades. En el seu pas per Sant Cugat, les retencions són habituals. El passat pont de la Segona Pasqua va provocar cues quilomètriques a l'AP-7, amb centenars de milers de vehicles sortint i tornant a l'Àrea Metropolitana. El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, va reconèixer a RAC1 que el model de mobilitat actual "no dona sortida" als trajectes "de dispersió de l'àrea metropolitana a zones de vacances". En aquest sentti, va afirmar que l'AP-7 "ha tocat sostre" els caps de setmana.

La proposta del RACC

El RACC també ha participat del debat públic per reduir el col·lapse i la sinistralitat a l'AP-7. L'empresa ha proposat habilitar carrils addicionals temporals que canviïn de sentit en funció del volum de circulació en cada moment. Aquesta és una de les mesures a curt termini que ha comunicat el club davant de l’increment dels episodis de congestió a les autopistes i autovies catalanes i de l’accidentalitat a l’AP-7.

El RACC també reclama un increment dels Mossos de Trànsit per actuar en cas d’accident i estudiar la prohibició dels avançaments dels camions durant les franges horàries més sensibles. En canvi, considera que baixar la velocitat a 110 km/h no és la solució per disminuir la sinistralitat a l’AP-7.

71 persones mortes des de l'inici de l'any

Un total de 71 persones han mort a les carreteres catalanes des de principis d'any i 13 d'aquestes han perdut la vida a l'AP-7, segons el balanç de sinistralitat fins al 31 de maig. Davant d'aquesta realitat, el conseller creu que tant el Departament d'Interior com la societat han de "reaccionar" i s'ha mostrat "especialment" preocupat per la sinistralitat a l'AP-7, amb un 40% més de mobilitat, sobretot des que es van alliberar els peatges.

"No ens podem permetre seguir amb aquest ritme d'accidents"

"No ens podem permetre seguir amb aquest ritme d'accidents, de mortalitat i de tragèdies", alerta Elena. La situació preocupa encara més a les portes d'un pont i de l'estiu, quan l'AP-7 és una via molt utilitzada. 

Per això, l'SCT, conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, desplega un pla de xoc per reduir la sinistralitat a l'AP-7 coincidint amb el pont de la segona Pasqua i que intensificarà en les properes setmanes. Concretament, es faran més controls de velocitat, tant estàtics com dinàmics al llarg de tota la via, i també d'específics a vehicles que tenen velocitats limitades, com el transport de mercaderies. 

Les altres mesures consisteixen en el reforç de la inspecció aèria per detectar possibles infraccions i controls integrals en vehicles de transport per detectar conducció sota els efectes de l'alcohol o les drogues i per assegurar el compliment dels temps de conducció i de descans. Interior també ha plantejat a l'Estat, titular de l'AP-7, que redueixi el límit de velocitat a 110 km/h al llarg de tota la via. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem