Les noves estacions de FGC de Sabadell entraran en funcionament a partir del setembre

Les noves estacions de FGC de Sabadell entraran en funcionament el setembre

El perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell (FGC) entrarà en funcionament parcialment aquest setembre amb les estacions de Can Feu-Gràcia i Plaça Major. Les noves estacions de Plaça Espanya, Creu Alta i Ca n'Oriac es posaran en marxa a la primavera del 2017.

Ho ha anunciat conseller de Territori, Josep Rull, En una visita a les obres de l'estació de Plaça Major. El responsable polític ha explicat que les obres finalitzaran completament el 2016, però que han decidit posar el servei en marxa en dues fases per tal d'oferir el servei que ja hi ha disponible.

D'altra banda, ha anunciat també que durant aquest any el Govern redactarà el projecte constructiu per fer la "cobertura" de les vies a Can Feu i que un cop fet el projecte es buscaran els recursos necessaris per executar les obres.

A Sabadell hi arriba la línia S2 dels FGC, que passen per sis de les vuit estacions que hi ha a Sant Cugat (Les Planes, la Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Volpelleres i Sant Joan. No passa per Mira-sol ni Hospital General). Actualment, a la capital vallesana hi ha dues estacions, Sabadell-Rambla i Sabadell-Centre.

La Generalitat explicava el projecte així

El Departament de Territori de la Generalitat treballa des de la primavera del 2008 en les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell. Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat vallesana d’una línia de metro urbà donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any i comportarà una inversió de 400 milions d'euros.

L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres. Així, es crearà un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions,  la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem