El número de cotxes a Sant Cugat cau per primera vegada en 30 anys

Sant Cugat és la tercera ciutat catalana amb més motos per habitant

El número de cotxes a Sant Cugat va baixar el 2021 per primera vegada en 30 anys. Els santcugatencs tenien 40.318 cotxes registrats el 2021, el que són 206 turismes menys que l'any anterior. Un descens que coincideix amb la pandèmia i les dificultats en el subminstraments d'algun components. Tot i això, el número de motos va augmentar, passant d'11.335 a 11.583. La xifra de camions i furgonetes també va baixar, però el total de vehicles es va enfilar fins als 59.109, la dada més alta de la història. Són dades de l'Institut Català d'Estadística.

Des del 1992 el total de vehicles a Sant Cugat ha passat de 23.607 a 59.109, el que suposa un creixement del 150%. En el mateix període, el municipi ha augmentat els habitants de 40.110 a 94.012, un increment del 134%. És a dir, el número de vehicles a motor ha crescut més que la població. El que més s'ha incrementat són les motos, passant de 2.739 a 11.583 (+322%). Pel que fa als cotxes, el 1991 n'hi havia 17.648 i ara en són 40.318 (+128%).

La reducció dels cotxes durant el 2021 a Sant Cugat, a banda de coincidir amb la pandèmia i les dificultats i retards en la distribució de components, també va coincidir amb la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions

Ciutat de motos

Sant Cugat és la tercera ciutat catalana de més de 50.000 habitants amb més motos per habitant. Concretament, al municipi hi ha 12,3 motocicletes per cada 100 santcugatencs. Només a Barcelona i a Vilanova i la Geltrú hi ha més proporció.

En canvi, Sant Cugat no es troba entre les ciutats amb més proporció de turismes. En total hi ha 42,9 cotxes per cada 100 veïns, mentre que la primera és Reus amb 49. Cerdanyola ocupa la segona posició amb 47,8 cotxes per 100 habitants.

Tot i això, Sant Cugat és la segona ciutat on més ha crescut el número de cotxes entre 1992 i 2021, amb un increment del 128%. Només Castelldefels es troba per sobre. A més, també és la segona població amb més increment de motos. És a dir, Sant Cugat és de les ciutats catalanes on més s'ha incrementat el trànsit motoritzat en 30 anys, tot i que també és la que ha crescut més en habitants.

El trànsit, principal problema

Aquest increment dels vehicles a motor en els últims 20 anys ha convertit el trànsit en una de les principals preocupacions dels santcugatencs. Així es desprèn en la gran majoria dels Observatoris Sociològics (fets a partir d'enquestes a la ciutadania), que situen la mobilitat i el trànsit com l'aspecte pitjor valorat de la ciutat.

A l'onada del juliol de 2022, un 23,9% dels santcugatencs consideraven que la mobilitat i el trànsit eren els principals problemes del municipi. Ja al 2002, l'Observatori Sociològic posava de manifest que la circulació i l'excés de trànsit era l'aspecte més negatiu de la ciutat pel 27,8% de la població. És a dir, la mobilitat ha estat el principal problema de Sant Cugat durant tot el segle XXI. Només durant els anys previs a l'esclat de la bombolla immobiliària de 2008, el trànsit va baixar a ser el segon aspecte negatiu, només superat pel creixement urbanístic.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem