Sant Cugat engega un Pla estratègic per fomentar la mobilitat elèctrica

El ple municipal ha aprovat un Pla que preveu tenir 39 punts de càrrega elèctrica a la ciutat l'any 2028

L'Ajuntament de Sant Cugat ha aprovat un Pla estratègic de mobilitat elèctrica en el ple municipal d'aquest dimecres, 10 de maig. El pla estableix una proposta de planificació per fer front al creixement dels vehicles elèctrics a la ciutat, implantant nous punts de càrrega per arribar a tenir-ne 39 l'any 2028.

Segons el regidor de serveis urbans, mobilitat i transport, José Gallardo, "actualment hi ha una bona ràtio de cotxes elèctrics i punts de càrrega a Sant Cugat", però es preveu que els vehicles elèctrics i híbrids endollables hagin augmentat fins a un 260% el 2028, passant dels 1.142 actuals als 4.117, segons informa aquest Pla elaborat "gràcies als recursos tècnics i econòmics de l'Àrea d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona", en paraules de Gallardo.

Crítiques de Junts i Ciutadans

Tot i votar a favor del Pla, Junts per Sant Cugat s'ha mostrat crític perquè "vam ser nosaltres que vam presentar una moció institucional per tirar endavant un Pla de mobilitat elèctrica", però no han format part de l'elaboració del Pla.

En la mateixa línia, Ciutadans també s'ha queixat de no haver pogut ajudar en la creació del Pla i consideren que s'hauria hagut d'aplicar "abans de començar a posar multes amb la Zona de Baixes Emissions", per la qual cosa s'han abstingut, cosa que també ha fet la regidora no adscrita.

La ubicació dels punts de càrrega

Actualment, Sant Cugat disposa de 24 estacions de recàrrega de vehicles elèctrics d’ús públic (ja siguin públiques o privades) situades al carrer o en aparcaments soterrats. D’aquestes, 4 han estat promogudes per l’Ajuntament: a l’avinguda de Pla del Vinyet, carrer de la Mina i dues a l’avinguda de la Generalitat.

El Pla de mobilitat elèctrica proposa també un conjunt d’ubicacions on es podrien instal·lar noves estacions per arribar a les 39 que es necessitarien pel 2028. Segons l'Ajuntament, cada proposta s’ha concretat en funció del temps de recàrrega (lenta, semi-ràpida o ràpida) fent-lo compatible amb les activitats que l’usuari pugui fer a l’entorn. En aquests sentit, per exemple, es proposa ubicar estacions de recàrrega ràpida a prop de les principals vies de circulació (autopistes, carreteres principals...) i estacions de recàrrega lentes o semi-ràpides en espais propers a estacions, centres comercials o equipaments (combinant la recàrrega amb l’estona que el vehicle/usuari pugui passar en aquest lloc).   

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem