contingut promocionat
SALA ADVOCATS

Vol cancel·lat o amb retard? Coneix els teus drets

La pràctica habitual de les companyies aèries consisteix en la denegació sistemàtica de la indemnització

La majoria dels usuaris d’aerolínies desconeix els drets que una norma legal europea els confereix. Entre d’ells, la compensació econòmica que s’esdevé del retard o cancel·lació d’un vol. En aquest sentit, aquesta compensació es troba emparada pel Reglament Europeu d’11 de febrer de 2004, el qual estableix les normes comunes sobre compensació i assistència als consumidors aeris en cas de denegació d’embarcament, cancel·lació i/o gran retard dels vols.

Tot i això, la pràctica habitual de les companyies aèries davant qualsevol reclamació realitzada per part dels perjudicats consisteix en la denegació sistemàtica de la indemnització, establint circumstàncies extraordinàries i qualificant els fets “de força major”. A tal efecte, s’exoneren de las seves responsabilitats, no utilitzant fonamentació jurídica al respecte i perseguint l’objectiu de no retornar ni un cèntim.  

Dit això, i basant-nos en la nombrosa Jurisprudència que desvirtua la qualificació dels casos de “força major”,  es considera imprescindible la realització d’una primera reclamació, en el mateix aeroport tot just hagin succeït els fets, per tal que posteriorment es puguin iniciar les actuacions extrajudicials corresponents. En cas de ser necessari, es podria també recórrer a la via judicial i així no deixar impune les conductes realitzades per les companyies aèries basades en la mala fe.

Es recomana que qualsevol persona afectada pels fets descrits cerqui un assessorament legal complet amb l’objectiu de fer valdre els seus drets. 

 
Comentaris

Destaquem