Voreres amples i carril bici pel camí escolar de La Floresta

El tram de carrer entre el pont del Diari i les pistes de Can Llobet serà de sentit únic

L’Ajuntament de Sant Cugat millorarà el carrer des del Pont del Diari fins a les pistes de Can Llobet amb l’objectiu d’oferir un camí escolar segur fins a l’Escola La Floresta. És una reivindicació històrica de l’Associació de Famílies d’Alumnes, que ha participat en l’elaboració del projecte. “Volem apostar per fer una Floresta on tinguin prioritat els vianants, les bicis, els patinets i la canalla”, explica Carola Alegre, membre de la comissió de mobilitat sostenible de l’AFA.

 

Un camí “terrible”

Alegre qualifica l’estat actual d’aquest tram de carrer com a “terrible” i “una cursa d’obstacles”. “Hi ha trams sense vorera, molt dolents i perillosos”, denuncia. Això afavoreix que una majoria de les famílies vagin fins al centre educatiu en vehicle privat. “Hi ha famílies que no van a peu pel perill que suposa. De l’escola a l’estació només hi ha quinze minuts, però com que no és agradable ni segur, s’agafa el cotxe”, apunta.

Sentit únic

La proposta de l’Ajuntament, que veu amb bons ulls l’AFA, és que el carrer que surt del pont del Diari cap a l’escola sigui de sentit únic fins a l’altura de les pistes de Can Llobet. Així, es podria fer una vorera més ampla i un carril bici. Tot i que les famílies preferirien que s’allargués fins a la carretera de Vallvidrera, destaquen que aquest tram és un dels més perillosos. El sentit de circulació seria des del pont del Diari fins a les pistes. El tram que passa per sota el pont dels Túnels de Vallvidrera és un altre punt conflictiu, ja que està limitat per poder ampliar les voreres. S’hi mantindran els dos carrils, però s’ampliarà la vorera de l’esquerra.

Fins a l’escola

Des de l’AFA destaquen que el nou semàfor a la rotonda de la carretera de la Vallvidrera ha millorat molt la seguretat en aquest pas, ja que abans era molt perillós creuar-la. Les famílies també aposten per un carril bici al camí de Can Pagan que arriba fins a l’escola. A més, han proposat a l’Ajuntament una zona de quatre o cinc places d’aparcament a l’escola per instaurar la zona de petó i adéu, per deixar els infants ràpidament.

 
Comentaris

Destaquem