Carles Puyol, entre el públic
L'acte de presentació, on hi van assistir unes 500 persones, va comptar amb la presència d'alguns patrons coneguts com el capità del FC Barcelona Carles Puyol, l'exjugador de bàsquet del Barça Juan Antonio San Epifanio “Epi” o l'exjugador d'handbol del Barça Enric Masip.
La Fundació
Federica Cerdà és una entitat sense ànim de lucre que té un centre hípic adaptat a Sant Cugat i que compte amb professionals especialistes per aplicar l'hipoteràpia per millorar la qualitat de vida dels discapacitats i facilitar la seva inserció social.
Federico González, director de la Fundació, va explicar que un dels seus objectius és ser el centre hípic adaptat de referència a través del desenvolupament de la seva labor social, els seus professionals i l'aplicació d'un ampli programa d'activitats i uns equipaments de primer ordre.
Beneficis de l'hipoteràpia
El contacte terapèutic dels menuts amb els cavalls i el seguiment personalitzat dels especialistes en un entorn natural i adaptat, fan que l'hipoteràpia aporti beneficis per als discapacitats que fins ara no s'havien pogut adquirir per altres mitjans. Millora l'autoestima i l'autocontrol, potencia la confiança i l'acceptació d'un mateix, augmenta la responsabilitat o incrementa la capacitat de relació social.
L'acte de presentació de la Fundació Federica Cerdà va comptar també amb la participació de l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa que va destacar el treball d'aquesta nova entitat i va adquririr el compromís de donar-hi suport. Conesa va aprofitar el seu discurs per recordar que Sant Cugat té altres entitats que treballen en benefici dels discapacitats com l'associació ASDI o l'equip de futbol Sant Cugat Esport FC. L'alcaldessa va explicar que Sant Cugat és una ciutat solidària i compromesa amb els discapacitats.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok