4,2 milions d'euros per la neteja dels edificis i equipaments municipals de Sant Cugat

El govern de Sant Cugat descarta la internalització del servei i impulsarà una nova contractació externa

L'Ajuntament de Sant Cugat ha prorrogat un any més el contracte del servei de neteja de dependències i equipaments municipals. El cost per tot el 2025 és de 4,2 milions d'euros i el servei està dividit entre les empreses Sacyr Facilities, Optima Facility Services, La Bruixa i Multiserveis Ndavant. Així es va aprovar en el ple municipal de febrer, celebrat aquest dilluns 18. El servei inclou la neteja dels edificis administratius i magatzems, les escoles bressol i de primària, les biblioteques, els edificis culturals i el Teatre-Auditori i els equipaments esportius.

El contracte es va adjudicar el 2022 per dos anys i aquesta és la segona pròrroga. En aquest sentit, la tinenta d'alcaldia de Gestió Urbana, Cristina Paraira (Junts), ha avançat que estan treballant en el nou contracte per fer una nova adjudicació. Així, va descartar la internalització del servei, tal com havia defensat el tripartit en el passat mandat. L'aposta de l'actual govern de Junts i ERC passa perquè una empresa externa s'encarregui de la neteja de les dependències municipals. 

Més info: Sant Cugat adjudica el manteniment i la neteja d'edificis municipals per 8 milions d'euros

Des de la CUP, Ariadna Sierra es va mostrar contrariada per la decisió del govern de descartar la internalització: "Era una oportunitat per dignificar la feina invisibilitzada de les treballadores de la neteja, que comparteixen espai amb personal funcionari, però sense els mateixos drets i condicions. L'actual govern no comparteix aquest camí. Perdem la possibilitat d'una gestió més justa i eficient i  no ho podem avalar".  

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem