Comuns Sumar vol més inversió en transport públic contra el "centralisme" de Barcelona

Els comuns plantegen els intercanviadors de Renfe i Ferrocarrils a Sant Cugat com una de les grans prioritats

Comuns Sumar situa l'emergència climàtica com una de les grans prioritats de cara a les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig. "Un dels eixos principals té a veure amb la necessària transició ecològica, que ha de ser justa i que no l'acabi pagant la classe treballadora", ha proclamat l'alcalde del Prat i número 2 de la candidatura, Lluís Mijoler, en un acte a Sant Cugat. Per aconseguir aquesta transició, la gran aposta dels comuns és "impulsar el transport públic".

"Catalunya ha de ser un país de trens. És el més ecològic", ha reivindicat Mijoler, que ha lamentat que a la regió metropolitana "falten connexions" que vagin més enllà de Barcelona: "És un model absolutament centralista de transport amb Barcelona. Ha d'haver-hi més connexions directes i s'han de fer inversions en el transport públic per teixir xarxes més enllà de la capital". 

Una idea compartida per Ramon Gutiérrez, portaveu dels comuns a Sant Cugat, que ha situat els intercanviadors de Ferrocarrils i Renfe a Coll Favà i Hospital General com una de les "actuacions més prioritàries" que ha d'entomar la Generalitat: "Són una prioritat per aconseguir una mobilitat en xarxa i que no passi tot per Barcelona".

El vehicle compartit elèctric

D'altra banda, l'alcalde del Prat ha explicat el projecte municipal de vehicle compartit elèctric de la seva ciutat. L'Ajuntament, a través de Som Mobilitat, ofereix fins a setze vehicles de la flota municipal per a l'ús de la ciutadania, quan no són utilitzats pels treballadors públics. "Ha funcionat molt bé, permet molta flexibilitat per trajectes curts. Seria extrapolable a tota la regió metropolitana", ha comentat.

Una proposta que ha agradat a Ramon Gutiérrez: "El vehicle elèctric pot ser una solució per la mobilitat a Sant Cugat, que és una ciutat poc densa i amb molta extensió. Si aquestes propostes es desenvolupen en l'àmbit metropolità, Sant Cugat s'hi ha de sumar. No com amb el servei de bici elèctrica compartit, que ens han deixat fora amb l'excusa que aquí tothom té bicicleta". 

Finalment, Mijoler ha reiterat el seu rebuig a projectes com l'ampliació de l'aeroport, el Hard Rock i la B-40 o Ronda Vallès: "És un projecte absolutament caducat. El model de país que proposem no té res a veure amb aquestes infraestructures, pensades fa més de cinquanta anys i amb uns impactes ambientals que no estan mesurats".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem