La CUP Sant Cugat presentarà una moció en el pròxim ple municipal amb l'objectiu de reactivar la participació ciutadana de la ciutat. Els anticapitalistes, així, consideren que es necessari trobar una fórmula per reactivar els Consells de Barri i lamenten que encara no s'hagi constituït el Consell de Ciutat o l'Assemblea Ciutadana, espais on els veïns podien participar de manera activa en les decisions de la ciutat. Llegeix la moció sencera.
Així ho ha explicat el portaveu cupaire i regidor de l'Ajuntament de Sant Cugat, Marco Simarro: "La participació a Sant Cugat està fent un pas enrere. El govern municipal no està demostrant que sigui una prioritat la participació veïnal". Simarro, qui va ser regidor de Participació en l'anterior mandat fins a la marxa de Núria Gibert, a més, s'ha mostrat sorprès perquè diferents espais de participació ciutadana com el Consell de Ciutat o l'Assemblea Ciutadana "encara no s'hagin convocat ni s'hagin designat la totalitat dels seus membres".
Els Pressupostos Participatius, una fórmula esgotada?
Marco Simarro també ha assenyalat que el model dels Pressupostos Participatius "ha quedat esgotat" i ha lamentat que encara "hi hagi projectes pendents d'executar". "Això genera frustració entre els veïns que s'han mobilitzat i que no veuen recompensats els seus fruits", ha afegit.
El cupaire també ha incidit amb "la plantada dels veïns de les Planes a l'Ajuntament de Sant Cugat" en l'últim Consell de Barri extraordinari per parlar dels Pressupostos Participatius". "Els Consells de Barri estan patint una davallada molt forta, és moment de fer diagnosi de la situació en què es troben i quina és la millor manera de revitalitzar-los", ha indicat.
Gestió comunitària dels equipaments
Simarro també ha estat crític amb "l'oportunitat perduda amb el nou contracte de la Xarxa de Centres Culturals Polivalents", en considerar que era una oportunitat de generar "altres formes de gestió dels equipaments com la gestió comunitària o la participació veïnal en la programació".
Amb tot, la CUP Sant Cugat demanarà en el pròxim ple municipal "realitzar un pla de reimpuls de la participació ciutadana, fixant uns objectius a assolir, recuperar o reactivar els òrgans i espais de participació ciutadana que encara no s'han convocat durant aquest mandat i apostar per nous models de gestió i usos d'equipaments, involucrant el veïnat de diferents maneres en la programació o obertura d'aquests".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.