ERC reivindica el seu "compromís" contra el canvi climàtic amb l'Anella Verda d'exemple

Esquerra assenyala la "necessitat" de treure cotxes del centre de la ciutat

Esquerra Republicana ha volgut destacar el seu "compromís" en la lluita contra el canvi climàtic posant l'Anella Verda com a exemple. El partit ha celebrat un acte de campanya electoral aquest divendres a Sant Cugat, on ha reivindicat la necessitat d'avançar en la mobilitat sostenible i en treure cotxes de les ciutats.

"La situació d'emergència climàtica ens obliga a tots a replantejar les polítiques tradicionals de mobilitat i d'infraestrucutres", ha destacat Juli Fernández, candidat del Vallès Occidental a les llistes d'ERC a les eleccions del 14 de febrer.

L'Anella Verda

En aquest sentit, l'alcaldessa Mireia Ingla ha posat l'Anella Verda com un exemple de les polítiques ambientals que defensen per fer front a l'emergència climàtica. Una aposta que ha emmarcat en la "transició cap a la mobilitat sostenible" i en la "necessitat de treure cotxes del centre de la ciutat".

Ingla ha reiterat la seva valoració positiva del funcionament de l'Anella Verda i creu que la "controvèrsia" inicial ja no existeix i que és una infraestructura que té "l'acceptació" de la ciutadania i del comerç.

Plaques solars als edificis

Esquerra Republicana defensa que la transició energètica és l'altra clau per fer front a l'emergència climàtica. Juli Fernández ha detallat que l'aposta del seu partit és fomentar la col·locació de plaques solars en cobertes d'edificis més que permetre grans camps dedicats a la producció d'energia neta. "Tampoc ens serveix de gaire que hi hagi operacions dels mateixos de sempre que volen continuar controlant el mercat energètic amb grans escampades de camps de producció d'energia", ha afirmat.

En aquest sentit, Mireia Ingla ha assegurat que invertiran al voltant d'un milió d'euros per instal·lar plaques solars en cobertes d'edificis públics de Sant Cugat.

La Ronda Vallès

Un gran projecte de mobilitat del Vallès que fa anys que està sobre la taula és la Ronda Vallès (conegut també com a B-40 o Quart Cinturó). Una via ràpida que hauria de connectar Abrera amb La Roca, passant per Sabadell o Terrassa.

Una infraestructura, reivindicada per sectors empresarials, que des d'ERC rebutjen. "No respon a la situació d'emergència climàtica que vivim. No té cap sentit dissenyar infraestructures que es van pensar als anys 60 i executar-les 60 anys després", ha sentenciat Juli Fernández, que aposta per ampliar la xarxa ferroviària.

Juli Fernández: "No té cap sentit crear noves autopistes"

Segons el candidat, no s'han de posar més cotxes a les carreteres, sinó treure'ls. A més, assegura que el Quart Cinturó no respon a les necessitats de mobilitat actuals i que "no té cap sentit crear noves autopistes". Així, aposten per finalitzar el tram inacabat entre Abrera i Terrassa i abandonar la resta del projecte.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem