La Generalitat fa el primer pas per construir dos intercanviadors ferroviaris a Sant Cugat

El conveni, que se signarà quan l’Estat també ho aprovi, preveu una inversió de 36 milions d’euros

El Govern de Catalunya ha aprovat la subscripció del conveni per a la construcció de dos intercanviadors ferroviaris a Sant Cugat del Vallès, un a l’estació d’Hospital General i l’altre a la de Volpelleres. Aquest conveni arriba després que el Parlament de Catalunya aproves una proposta de resolució presentada pel grup de Junts per Catalunya per impulsar la construcció dels intercanviadors ferroviaris.

Més info: El Parlament aprova la proposta de Junts per impulsar els intercanviadors a Sant Cugat

L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès (Junts), ha celebrat, en un comunicat, l’aprovació del conveni i ha destacat que “es tracta d’una notícia molt positiva per a la ciutat i per a tota la mobilitat del Vallès”, ja que “permetrà connectar xarxes que avui funcionen de manera independent i facilitarà els desplaçaments quotidians de milers de persones sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat”.

36 milions d'euros

El conveni, que se signarà quan l’Estat també ho aprovi, preveu una inversió de 36 milions d’euros i s’emmarca en el protocol d’encomanes de gestió per a l’execució de millores en infraestructures a Catalunya. Els nous intercanviadors projectats han de permetre connectar la línia de Rodalies R8 (Martorell-Granollers) amb les línies S1 (Terrassa-Barcelona) i S2 (Sabadell-Barcelona) dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), facilitant així una interconnexió en malla entre diverses línies i operadors.

Més info: Llum verda als intercanviadors de Renfe i FGC a Sant Cugat

El conveni aprovat aquest dimarts, 21 d'octubre, concreta els detalls per a la construcció de dos intercanviadors a Sant Cugat del Vallès que connectaran la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la xarxa de Rodalies. El conveni el signaran el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif).

Els intercanviadors

Les dues línies d'FGC coincideixen amb la de Rodalies a l’altura de Sant Cugat del Vallès, un fet que obre la possibilitat de fer una connexió ferroviària a través d’una estació amb intercanviador a cada intersecció. A la línia S1, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, però la de Rodalies es troba força lluny, ja en el terme municipal de Rubí.

Amb la línia S2 hi ha més facilitats. L’estació de Volpelleres (S2) és jove – es va inaugurar l’any 2010 -, i ja es va projectar pensant a fer-la coincidir amb el punt d'encreuament de la línia de Rodalies, facilitant la creació d’una única estació amb accés als dos serveis. L’actual estació de Sant Cugat a l’R8 es troba allunyada del punt, un quilòmetre al nord.

Adif elaborarà els estudis previs per a cada intercanviador, en coordinació amb la Generalitat. Posteriorment, la Generalitat en redactarà els projectes constructius i licitarà i executarà les obres corresponents, només amb l’excepció d’aquelles que afectin la xarxa d’interès general, i que executarà l’Adif.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem