PSC i ECP demanen que es garanteixi el conveni laboral dels docents de les Escoles Bressol

Els dos grups municipals presentaran una moció per donar veu als treballadors afectats que, des de 2019, han deixat de rebre el complement retributiu"

El PSC i En Comú Podem presentaran en conjunt una moció en el ple municipal del mes de gener amb l'objectiu de garantir que es compleixi el conveni laboral del personal docent de les Escoles Bressol Municipals, que segons els grups no s’està complint

Els dos grups municipals expliquen que aquesta moció fa referència a la situació que els mateixos treballadors han plantejat. "Des de 2019 han deixat de percebre el complement retributiu corresponent als Estats de promoció docent, malgrat haver-lo sol·licitat i justificat de manera regular", han comunicat. Així mateix, denuncien com aquesta interrupció "ha generat un greuge econòmic i laboral que afecta directament les seves condicions laborals i reconeixement professional".

Impacte en el sistema educatiu

A més a més, destaquen que aquest no és només un problema salarial, sinó que també té un impacte en el sistema educatiu, ja que consideren que aquest complement reconeix l'esforç de la "formació continuada i actualització pedagògica del personal docent".

D'aquesta manera, els socialistes i els comuns volen "donar veu" als treballadors afectades i "ratificar el seu compromís amb els drets laborals del personal docent i amb la qualitat de l'educació pública al municipi".

Amb tot això, la moció insta a l'Ajuntament que resolgui aquesta problemàtica que "s'ha prolongat massa temps i que ha estat objecte de múltiples compromisos incomplerts per part de diferents equips de govern" durant l'any 2025.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem