Reactivada la licitació de l'atenció domiciliària per 7,7 milions d'euros

La patronal del sector va portar la primera licitació del Servei d'Atenció Domiciliària de l'Ajuntament de Sant Cugat al Tribunal Català de Contractes

L'Ajuntament de Sant Cugat impulsa una nova licitació del Servei d'Atenció Domiciliària. Es preveu un contracte de dos anys amb un pressupost total de 7,7 milions d'euros. Es tracta d'un servei adreçat a l'atenció de persones vulnerables a casa seva i que ofereix atenció personal, atenció a la infància i servei de neteja. 

El 2022, l'Ajuntament de Sant Cugat va iniciar la licitació del servei, que premiava l'increment del salari de les treballadores en un 2%. La patronal del sector va considerar que aquesta clàusula no s'ajustava a dret i va portar la licitació al Tribunal Català de Contractes, que va estimar parcialment el recurs de la patronal. Per això, l'Ajuntament va desestimar finalment la licitació.

Més info: Desestimen la licitació del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) pel recurs de la patronal

Així, el contracte de Servei d'Atenció Domiciliària fa tres anys que està caducat. Ara, el govern de Junts i ERC impulsa una nova licitació per procediment obert pel que queda de 2025 i dos anys més per 7,7 milions d'euros. Hi ha possibilitat de dos anys de pròrroga. Tots els grups municipals han votat a favor. 

Pressupost del nou contracte: 

  • 2025: 907.105 euros
  • 2026: 3,8 milions d'euros
  • 2027: 3 milons d'euros
  • Total: 7,7 milons d'euros

 

Quins canvis tindrà el nou contracte d'atenció domiciliària?

El nou Servei d'Atenció Domiciliària preveu atendre 600 persones i oferir 138.000 hores de servei cada any, repartits entre atenció personal, atenció a la infància i servei de neteja. Aquestes són algunes de les "millores" que destaca l'Ajuntament:

  • Nous perfils professionals com l’integrador social i el terapeuta ocupacional.
  • Inclusió dels dissabtes com a servei ordinari pels serveis d’atenció personal.
  • Franges del servei a les necessitats de la persona o família sol·licitant.
  • Ampliació del temps efectiu de servei en el domicili de 50 minuts a 1 hora.
  • Ampliació de la flota de servei i de vehicles que puguin circular a les zones de baixes emissions.
  • Ajuts tècnics als usuaris que ho necessiten.
  • Pla de qualitat i estàndards de qualitat per facilitar l’avaluació del servei.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem