S'aprova licitar el servei d'atenció domiciliària per més de 10 milions d'euros

La licitació, que inclou una pròrroga del contracte de dos anys, podria superar els 20 milions d'euros

El ple de Sant Cugat ha aprovat aquest dilluns amb els vots d'ERC, CUP, PSC, Junts per Sant Cugat i Ciutadans la licitació del nou contracte del servei d'atenció domiciliària (SAD) per prop d'11 milions, corresponent a una durada de tres anys, amb possibilitat de fins a dues anualitats de pròrroga, el que puja fins a un valor estimat de 21,8 milions d'euros.

Així ho ha explicat la tinenta d'alcaldia de Drets socials, Núria Gibert, que ha presentat aquest punt que ha entrat d'urgència a l'ordre del dia. Ha afirmat que "aquest punt ens fa especial il·lusió de portar en sessió plenària perquè el servei d'atenció domiciliària és per a nosaltres del tot imprescindible, essencial i obligatori i, actualment, es troba fora de contracte, atès que el juliol del 2019 va finalitzar el contracte que estava vigent des del 2016".

Més info: Ajdudicat el servei d'atenció domiciliària per 666.189,26€

Aquest nou contracte arriba després d'un treball que Gibert ha qualificat de "minuciós" i que, segons ha reconegut, ha endarrerit la redacció del nou contracte, a banda d'altres afectacions com la pandèmia de la COVID-19.

A més, per a ella, aquest nou contracte "posa en valor la qualitat del servei atès i, sobretot, revertir-la en els usuaris destinataris d'aquest servei".

Les novetats del nou contracte del servei d'atenció domiciliària

En aquest punt Gibert ha destacat una sèrie de millores com la incorporació de dos perfils professionals nous (integradors socials i els terapeutes ocupacionals), l'ampliació del servei als dissabtes amb un augment de franges horàries, l'increment de temps efectiu de servei comptabilitzant els desplaçaments i la comptabilització en relació amb el conveni col·lectiu del sector, la renovació de la flota de vehicles per adequar-los a la circulació dins la Zona de Baixes Emissions.

En general, Gibert ha explicat que el contracte apunta "cap a un SAD de proximitat en què la persona és el centre absolut del servei".

Per què un contracte de tres anys?

Per la  seva banda, Sandra Casat, de Junts per Sant Cugat, ha pres la paraula per declarar que "com a grup estan contentes que se segueixi prestant un servei que fa molts anys que es desenvolupa al nostre Ajuntament i que es tiri endavant un dels contractes més importants en aquest àmbit". A banda d'això, només ha aprofitat per preguntar pel motiu de només un contracte de tres anys.

Gibert ha respost assegurant que la durada del contracte "és el que els serveis tècnics han estimat idoni" i ha afegit que "realment hi ha un creixement i una tendència important de revaloració i de repensament de tot aquest servei i han estimat que era interessant d'anar creixent amb relació a la demanda i, si s'escau, d'aquí a tres anys tenir la flexibilitat d'internalitzar o buscar un altre tipus de format".

L'any 2016 el Ple va adjudicar el servei d'atenció domiciliària a Sant Cugat a la cooperativa Suara Serveis per un període de tres anys més tres anys més de pròrroga que finalment no es van acabar executant i, per això, des del mes de juliol de 2019 el servei s'ha anat prestant sense contracte.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem