Sant Cugat aposta per millorar l'atenció a les persones en les entitats financeres

De manera unànime, el Ple Municipal aprova seguir treballant amb les entitats financeres perquè la falta de destresa digital no sigui un perjudici

L'Ajuntament de Sant Cugat s'ha compromès a combatre l'escletxa digital existent en moltes entitats financeres, durant el ple municipal que s'ha celebrat el dilluns 21 de febrer. Així doncs, l'ens municipal ha confirmat que seguirà treballant de la mà amb les entitats financeres, després d'aprovar de manera unànime una moció presentada per Junts per Sant Cugat per millorar l'atenció presencial a la gent gran.

Més info: Els Pensionistes de Sant Cugat reclamen una millor atenció en les entitats financeres

D'aquesta manera, la regidora de Junt per Sant Cugat, Sandra Casat, ha assenyalat que actualment existeix una preocupació per l'atenció de les entitats financeres a les persones grans: "Hi ha una tendència bastant visible de reduir l'atenció presencial, substituint-la per caixers automàtics o eines digitals. Això deixa a molta gent desemparada a causa l'escletxa digital".

És per això, que des de la formació política demanen fer una diagnosi de la situació actual que hi ha a Sant Cugat de les entitats financeres. Des de l'equip de govern s'han mostrat d'acord amb la moció, amb l'esmena de mantenir el contacte ja iniciat amb les entitats financeres, el darrer divendres 18 de febrer, amb la intenció que l'impuls de la tecnologia i del procés de digitalització no produeixi una fractura digital que deixi una part de la població desconnectada.

Així ho ha explicat la tinent alcalde de Drets Socials, Núria Gibert (CUP Sant Cugat): "Compartim la preocupació del grup proposant i creiem que s'estén més enllà de la gent gran. La setmana passada vam traslladar aquesta preocupació compartida a les entitats financeres, les quals creiem que tenen bona predisposició de treballar".

D'altra banda, la regidora no adscrita de l'Ajuntament de Sant Cugat Munia Fernández-Jordán ha vist també amb bons ulls la moció presentada per Junts per Sant Cugat: "La manca de destresa digital no pot ser un motiu de discriminació i si hi ha un col·lectiu que s'ha de cuidar, és el de la gent gran".

Finalment, Aldo Ciprian, portaveu de Ciutadans de Sant Cugat, ha mostrat el seu acord amb la moció, però ha demanat donar facilitats també per tràmits administratius: "És una moció molt oportuna, que busca donar resposta a una necessita real de la nostra població, però no està dins la nostra competència. En canvi, crec que hauríem de facilitar les mateixes ajudes en els tràmits administratius o la gestió de la documentació en la nostra administració pública". És per això, que Gibert ha ressaltat que l'Ajuntament "és pioner en el Punt d'Atenció Digital, el qual ha rebut l'enhorabona de molta gent i administracions diferent, i tot i que penso que sempre hi ha deures pendents, estem fent un gran esforç".
 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem