Sant Cugat estrena nova Oficina Local d'Habitatge per acostar-la a la ciutadania

L'objectiu és que sigui el punt de referència de totes les qüestions relacionades amb l'habitatge per la ciutadania de Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat ha estrenat una nova Oficina Local d'Habitatge al passeig de Francesc Macià, amb la voluntat d'oferir un servei integral a tota la ciutadania i fer front a la problemàtica de l'accés a l'habitatge. "Molta gent se sent expulsada i ha de marxar de la ciutat", ha lamentat l'alcaldessa, Mireia Ingla.

Amb la nova ubicació de l'oficina, que fins ara era el carrer d'Elies Rogent, el Consistori vol fer més visible aquest espai i apropar-lo a la ciutadania. La intenció és que esdevingui un "finestreta única" per potenciar de forma transversal tots els serveis municipals en matèria d'habitatge.

L'accés i el dret a l'habitatge, les accions per evitar el risc de pèrdua de l'habitatge, la rehabilitació i les mesures davant la pèrdua de l'habitatge són els àmbits amb els quals es treballarà. Així, des de l'oficina, gestionada per Promusa, es vol acompanyar i assessorar els santcugatencs en totes aquestes qüestions. Aquests són alguns dels serveis:

  • Borsa de mediació per al lloguer social
  • Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial
  • Punt d’atenció a la mediació al lloguer
  • Assessorament jurídic en temes d’habitatge
  • Servei d’intermediació de deutes habitatge
  • Ajuts per pagar el lloguer
  • Ajuts en deutes en lloguer i/o hipoteca
  • Ajuts per a rehabilitació
  • Cèdules d’habitabilitat
  • Noves fórmules de tinença d’habitatge: masoveria urbana, cooperativa en règim de cessió d’ús, cohabitatge.

Fer front a l'emergència

Mireia Ingla ha recalcat que aquesta aposta forma part de l'estratègia municipal per fer front a "l'emergència habitacional" que pateix Sant Cugat per l'elevat preu. "La falta d'habitatge assequible i la manca d'habitatge públic per tothom és una emergència més vigent que mai", ha afegit.

Francesc Duch, tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, ha explicat que l'oficina "ha de ser el punt de referència en habitatge per tots els habitants de Sant Cugat".  L'objectiu final és "aturar l'expulsió de famílies".

Acostar l'oficina a la ciutadania

"No tots els ciutadans coneixien l'oficina ni la seva cartera de serveis, ni sabien on era", ha destacat Núria Gibert, tinenta d'alcaldia de Drets Socials. En aquest sentit, ha emfatitzat que posar "l'oficina al centre" servirà perquè la gent la conegui. El fet d'unificar els serveis servirà, ha apuntat, per simplificar els tràmits i l'atenció ciutadana. Amb tot, ha recalcat que volen que la ciutadania tingui present que hi ha un espai on resoldre les problemàtiques i dubtes relacionats amb l'habitatge.

Pere Soler, tinent d'alcaldia d'Economia, ha assegurat que no escatimaran cap recurs per fer front a l'emergència en habitatge i amb la voluntat d'ampliar el parc d'habitatge públic de lloguer.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem