Sant Cugat es prepara per viure una nova sessió plenària, el dilluns 16 de juny. Entre els punts que es tractaran, hi ha les subvencions pendents del 2023 a les entitats esportives, un nou Pla local d'Infància i Adolescència o l'elecció dels dies festius locals per al 2026.
Amb això, l'Ajuntament té la intenció de poder posar-se al dia amb les subvencions pendents als clubs esportius i és per això que proposarà retornar les del 2023 en els pròxims anys. El dèficit de l'Ajuntament va provocar retallades en les subvencions, deixant a les entitats esportives sense poder cobrar les del 2023.
Un altre dels aspectes que s'abordarà en aquesta sessió plenària és la creació d'un Pla local d'Infància i Adolescència. Aquest pla s'articula seguint 5 eixos:
- El dret a ser escoltat
- El dret a ser valorat, respectat i tractat de manera justa
- El dret als serveis essencials de qualitat
- El dret a ser infant
- El dret a viure en entorns segurs i nets
D'altra banda, el Ple Municipal escollirà els 2 dies festius locals per al 2026. Com ja va sent habitual, les propostes seran Sant Medir (3 de març) i Sant Pere (29 de juny).
Declaracions i mocions
En aquesta sessió plenària de juny hi haurà les següents declaracions i mocions
Declaracions
- Declaració institucional sobre la necessitat urgent de resoldre la liquidació i extinció del Consorci Local Ajuntament de Sant Cugat del Vallès - La Unió Santcugatenca
Mocions institucionals
- Moció institucional per a la millora del barri de Les Planes a través del Pla de Barris i Viles de la Generalitat de Catalunya
- Moció institucional per millorar i adequar el sector de la ZEM de La Guinardera
- Moció institucional per impulsar noves línies d'autobús exprés entre Sant Cugat i Barcelona
- Moció institucional per la defensa de l'oferta pública de cicles formatius d'esport al CAR de Sant Cugat
Mocions dels grups municipals
- Moció del grup municipal del PSC-CP sobre la situació a Gaza i per a la defensa del dret internacional i els drets humans
- Moció del grup municipal d'En Comú Podem per crear un programa de locals i oficines de protecció oficial
- Moció del grup municipal de Vox Sant Cugat per al suport a autònoms
- Moció del grup municipal Vox Sant Cugat per a la devolució de l'IBI en habitatges ocupats
- Moció del grup municipal d'Esquerra Republicana per rebutjar els intents de censura i la restricció cultural per part de l'extrema dreta
- Moció del grup municipal de la CUP-AMUNT per impulsar els cursos de català a Sant Cugat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok