Sant Cugat no canviarà de Zona tarifaria. Així ho ha confirmat l'alcaldessa, Mercè Conesa, qui ha reiterat que fer-ho suposaria "assumir el deute milionari de l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) generat pels municipis de l'àrea metropolitana".
Malgrat Conesa ja va expressar aquest posicionament a finals del 2011, la recent pujada de preus del transport públic i les mobilitzacions que està comportant han fet que entitats, col·lectius i partits polítics santcugatencs tornin a qüestionar el fet que Sant Cugat s'inclogui a la Zona tarifaria 1.
Zona 1 = pagar més IBI
Actualment hi ha municipis com per exemple Castelldefels que malgrat estar més allunyats geogràficament de la capital catalana que Sant Cugat gaudeixen de la Zona 1 dins del sistema tarifari integrat. Ara bé, els veïns d’aquests municipis paguen un recàrrec al rebut de l’IBI que fa possible que el transport públic ferroviari els sigui més barat. Segons explica Conesa, això vol dir que "hauríem d'augmentar l'IBI dels santcugatencs".
Esperant la T-Mobilitat
No obstant això Conesa assegura que aquesta situació pot canviar en els pròxims dos anys, quan s'implanti la T-Mobilitat, un nou sistema tarifari pel qual es pagarà en funció dels recorreguts i les distancies que faci cada usuari. El passat mes de setembre Sant Cugat es va sumar al projecte T-Mobilitat que farà que el preu del transport s'adapti a la mobilitat de cada ciutadà i es premiarà la recurrència fent que el preu del viatge sigui més barat quants més desplaçaments es facin.
Malgrat Conesa ja va expressar aquest posicionament a finals del 2011, la recent pujada de preus del transport públic i les mobilitzacions que està comportant han fet que entitats, col·lectius i partits polítics santcugatencs tornin a qüestionar el fet que Sant Cugat s'inclogui a la Zona tarifaria 1.
Zona 1 = pagar més IBI
Actualment hi ha municipis com per exemple Castelldefels que malgrat estar més allunyats geogràficament de la capital catalana que Sant Cugat gaudeixen de la Zona 1 dins del sistema tarifari integrat. Ara bé, els veïns d’aquests municipis paguen un recàrrec al rebut de l’IBI que fa possible que el transport públic ferroviari els sigui més barat. Segons explica Conesa, això vol dir que "hauríem d'augmentar l'IBI dels santcugatencs".
Esperant la T-Mobilitat
No obstant això Conesa assegura que aquesta situació pot canviar en els pròxims dos anys, quan s'implanti la T-Mobilitat, un nou sistema tarifari pel qual es pagarà en funció dels recorreguts i les distancies que faci cada usuari. El passat mes de setembre Sant Cugat es va sumar al projecte T-Mobilitat que farà que el preu del transport s'adapti a la mobilitat de cada ciutadà i es premiarà la recurrència fent que el preu del viatge sigui més barat quants més desplaçaments es facin.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok