Una afectada explica la presumpta estafa d'una agència de viatges de Sant Cugat

La propietària de l'agència va desaparèixer després de no tornar els diners a una vintena de parelles que no van viatjar

Meritxell Capdevila i Marc Clivillé es van casar l'any 2019 i van contractar el viatges de noces a Canadà i a les Bahames amb una agència de Sant Cugat del Vallès, G&M Viatges. Van pagar per avançat la totalitat de l'import, 7.500 euros. Un cop arribat el moment de viatjar, la propietària de l'agència els va insistir que no realitzessin el viatge per motius de salut de la Meritxell i es va comprometre a realitzar tots els tràmits amb l'asseguradora per recuperar els diners. Uns tràmits que no va dur a terme i la parella es va quedar sense els diners i sense el viatge.

És un de la vintena de casos similars amb aquesta agència de viatges. Parelles que van contractar un viatge de noces i que finalment no van realitzar i no van recuperar els diners. L'agència, que estava ubicada en un pis de Sant Cugat, va tancar portes i la propietària, Núria Molina, va desaparèixer i va deixar d'atendre les trucades i missatges dels clients. Van presentar una denúncia als Mossos i ara el cas ja està sent investigat al jutjat. En total, la presumpta estafa ascendiria fins als 63.000 euros, tot i que la xifra podria ser superior.

"A part de les quanties econòmiques, molts com nosaltres hem resultat afectats moralment, atès que era el nostre viatge de lluna de mel i no hem pogut realitzar de nou el viatge", lamenta la parella.

El seu cas

Meritxell Capdevila i Marc Clivillé van localitzar l’agència de viatges G&M Viatges de Sant Cugat a través de la plataforma bodes.net. Li van sol·licitar un pressupost pel viatge i els van oferir un viatge combinat de Bahames i Canada, per realitzar-lo entre finals de juliol i principis d’agost de 2019.

A finals de juliol de 2018 els reclama el primer pagament amb urgència, 2.460 euros, per poder reservar un hotel de Bahames sota el pretext que “sinó fem el pagament ens quedarem sense plaça a l’hotel perquè està molt sol·licitat”. La parella va rebent documentació en què s'assegurava la reserva d'hotels i vols de destí. Capdevila i Clivillé insisteixen per rebre les targetes de vol i la propietària de l'agència assegura que només les pot entregar el dia abans de marxar de viatge.

Per la seva banda, la parella contacta amb els hotels per confirmar les reserves i descobreixen que no existeixen. La resposta de l'agència és que té la reserva feta amb els operadors majoristes i que  aquests no efectuen la reserva amb els hotels amb el nom concret dels clients fins els últims dies..

Un cop ja abonats els 7.508 euros de la totalitat del viatge, la parella dubta de viatjar per uns problemes de salut. La propietària els diu que, si volen viatjar, han de signar una carta que ho fan sota la seva responsabilitat. "Ens indica que en el cas de no viatgem l’assegurança ARAG es farà responsable de 100% de les quanties".

"Ens persuadeix per no viatjar"

"Ella ens recomana no viatjar i ens persuadeix perquè sigui així", asseguren. Finalment, decideixen no viatjar ja que la Meritxell s'ha de sotmetre a una operació. "Ens indica que realitzarà ella els tràmits amb l’asseguradora i per això em requereix documentació mèdica, no realitzant cap tràmit finalment en benefici nostre".

La mateixa parella inicia tots els tràmits amb l'asseguradora, que els demana documentació de la que no disposen, ja que són documents que només pot tenir l'agència de viatges. Llavors, intenten localitzar la propietària per WhatsApp, telèfon, presencialment i burofax i no reben cap resposta.

Finalment descobreixen que l'agència va fer el contracte amb l'assegurança amb posterioritat al requeriment de la parella per cobrir la cancel·lació i altres circumstàncies del viatge, i la asseguradora ho ha utilitzat com a justificació per no reemborsar cap quantia. Tot i això, ells ja havien pagat anteriorment les primes de l'assegurança a l'agència. El contracte amb l’asseguradora es va celebrar amb antelació a les dates del viatge.

Grup d'afectats

Durant tot aquest temps, la parella localitza un grup d'afectats per aquesta mateixa agència de viatges i es posen en contacte amb ells. Es dirigeixen als majoristes que teòricament havia contractat l'agència de viatges per fer les reserves i els confirmen que no s'havia realitzat cap reserva. "Fins i tot, algunes no tenien contacte amb ella des de juliol de 2018".

Se n'adonen que els bons de serveis de les reserves no són certs i que els diners "se'ls quedava ella". Així, que al novembre de 2019 presenten una denúncia per falsedat documental i estafa.

Viatges a Creta i Amsterdam

La resta de casos són similars als de la Meritxell i el Marc. Ràdio Rubí explicava el cas d'una altra parella afectada: la Mònica Rodríguez va contractar les seves vacances a Creta i, amb l’excusa de la vaga de treballadors d’Ibèria que es va convocar a l’agost, la propietària de l’agència li va recomanar que anul·lés el viatge i li va assegurar que se li retornarien tots els diners. Però no va tornar a saber res més i no va rebre els diners, per la qual cosa també va presentar una denúncia als Mossos.

També hi ha el cas d'una veïna de Barcelona, que va anul·lar les seves vacances a Amsterdam. Tot i que les seves dates de viatge no estaven afectades per la vaga d'Iberia, la propietària de l'agència li va recomanar que no viatgés per si havia problemes i li va assegurar que li retornaria els 2.844 euros que li va costar. Uns diners que tampoc va recuperar.

Els Mossos d'Esquadra van iniciar una investigació, que ja han traspassat al jutjat.

Altres històries

Aquestes són algunes de denúncies de persones afectades a través de les xarxes socials:

Captura de pantalla 2020 01 16 a las 8.15.55

 

 

Captura de pantalla 2020 01 16 a las 8.15.45

 

 

Captura de pantalla 2020 01 16 a las 8.15.29

 

 
Comentaris

Destaquem