L’Ajuntament treu bona nota en garantir el dret d’accés a la informació pública

L’ajuntament rep 947 sol·licituds d'accés a la informació pública des de 2019 i en publica les resolucions al portal de transparència

L’Ajuntament de Sant Cugat ha tret la màxima nota en l’accessibilitat i la comprensió de la seva informació, amb un 100% de puntuació. L'administració ha participat en una prova pilot impulsada pel Síndic de Greuges de Catalunya, en el marc l’Informe d'avaluació del dret d'accés a la informació 2021, que considera que continuen treballant cap a la transparència i accessibilitat.

Pel que fa a la resolució de consultes, Sant Cugat obté una valoració del 87%, i es valora que la informació sol·licitada per la ciutadania es lliura i notifica dins el termini establert per la normativa. L’informe també considera que l’Ajuntament és, en un 75% dels casos, una administració "actualitzada, reutilitzable i interoperable".

Lourdes Llorente (CUP-PC), tinenta d’alcaldia de Bon Govern i Transparència, considera en un comunicat de l'Ajuntament que, tot i la bona valoració de l’informe del Síndic, "tenen molt marge de millora". "Continuem treballant per escurçar els temps de resposta i simplificar els tràmits i el seu llenguatge, per fer del nostre ajuntament una administració pròxima a la ciutadania”, ha explicat.

La sindicatura ha fet públic l'informe anual d'avaluació en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que enguany, amb informes individualitzats, recull els resultats aconseguits per un total de 188 administracions i ens públics en un test d'avaluació del dret d'accés a la informació pública. Aquest informe avalua aspectes com l’accessibilitat, la comprensibilitat, el temps de resolució de consultes, la solvència, la reutilització d’informació i altres conceptes de valor addicional, seguint els criteris de la Guia Metodològica.

947 sol·licituds des de 2019

Com a valor afegit, el document posa en relleu l’oferiment per part de l’Ajuntament de Sant Cugat d’una informació exhaustiva, així com la publicació en el portal de transparència de les resolucions d'accés a la informació pública rebudes i tramitades durant l'any en curs.

Des de l’any 2019, l’ajuntament ha rebut 947 sol·licituds que es poden consultar en portal Dades Obertes del Consorci Administració Oberta de Catalunya. Aquí es troben dades ordenades per la data de recepció, la descripció, el temps de tramitació i el sentit de la resposta.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem