Ametller Origen, pionera en assolir els objectius d'alimentació saludable del Pla NAOS

És la primera cadena catalana en aconseguir que tots els productes de marca pròpia compleixin amb els criteris que NAOS estableix respecte a sal, sucre, greixos totals i saturats

Ametller Origen, companyia d’alimentació especialitzada en productes frescos i elaborats de qualitat, és la primera cadena de distribució catalana en aconseguir que el 100% dels productes de marca pròpia, inclosos en les categories de l’estratègia del Pla NAOS (Pla de Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat), promogut pel Ministeri de Sanitat a través de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), compleixin els criteris d'alimentació saludable establerts respecte al contingut de sal, sucre i greixos totals i saturats.

“El nostre propòsit ha estat, des de fa vint anys, promoure un estil de vida més saludable i sostenible a través d’una alimentació nutritiva, plaent i neta. Amb aquest objectiu, durant el 2020 hem revisat i reformulat els productes de marca pròpia per adequar-los als estàndards fixats en el Pla NAOS”, ha explicat el director general i cofundador d’Ametller Origen, Josep Ametller.

La companyia ha revisat un total de 149 referències que són les que apliquen als tretze grups establerts al Pla NAOS: aperitius salats, begudes refrescants, brioixeria i pastisseria, cereals d’esmorzar, cremes de verdures, derivats carnis, galetes, gelats, nèctars de fruita, pa envasat, plats preparats, productes làctics i salses. Dels productes analitzats, Ametller Origen només n’ha reformulat 52, ja que el 65% dels productes de marca pròpia ja complien els barems fixats quant a sucre, sal i greixos totals.

“Des dels nostres inicis, hem renunciat a vendre determinats productes de marca pròpia amb un perfil nutritiu baix com, per exemple, batuts, pastissets farcits o nèctars de fruita, pel seu excessiu contingut en sucre i greixos”, ha dit Josep Ametller.

Tanmateix, després de revisar tots els productes de marca pròpia, Ametller Origen ha donat de baixa cinc referències - unes galetes farcides de xocolata, unes de coco, unes rosquilles de sucre, un mojito sense alcohol i unes patates de llima i salsa valentina- per complir amb els objectius fixats en el Pla NAOS. La companyia tampoc comercialitza cap producte que contingui greixos trans afegits en considerar-los poc saludables i perjudicials per a la salut.

Més alimentació saludable: reducció de 3.384 kg de sucre i 906 kg de sal

En total, la companyia ha reduït 3.384 kg de sucre dels seus productes, el que equivaldria a més de mig milió de terrossos de sucre, especialment en les categories de pa envasat (pa de motlle i panets torrats), salses (tomàquet fregit) i productes làctics (iogurts). Pel que fa a la sal, s’ha reduït fins a 906 kg, concretament en les categories de derivats carnis (mortadel·la i pernil cuit), aperitius salats (patates fregides) i plats preparats (croquetes). “S’ha aconseguit reduir un 14% el sucre i un 17% la sal en les referències reformulades, percentatges superiors als objectius marcats pel Pla NAOS de cada categoria d’aliments”, ha detallat la responsable de qualitat d’Ametller Origen, Alba Suárez.

Compromisos a curt i mitjà termini

Ametller Origen ha informat també que segueix treballant en la promoció d’hàbits de vida saludables que ajudin a prevenir malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis i alguns tipus de càncer, entre altres, per això, la companyia s’ha fixat com a objectiu per abans del 2023, revisar totes les seves referències, prop de 1.200 productes de marca pròpia. “Hem començat ja a reformular altres categories de productes per reduir el contingut de sucre, sal i greixos totals, garantint la seva qualitat organolèptica”, ha especificat Suárez.

Tanmateix, la companyia s’ha adherit al Pla Estratègic de l’Alimentació a Catalunya 2021-2026 que té com a missió articular un sistema alimentari integral, sostenible, competitiu, arrelat territorialment al país i basat en la seva diversitat, que produeixi uns aliments saludables, accessibles i de qualitat, reconegut pels consumidors. “Com a actors implicats dins del sector, no podíem faltar en aquest pla, que estem convençuts que ens permetrà comptar amb una estratègia alimentària de país”, ha afirmat Josep Ametller.

El grup Ametller Origen té diverses botigues a Sant Cugat i en el darrer any ha obert un establiment a l'avinguda Cerdanyola.

 
Comentaris

Destaquem