Arriba la Primera Jornada sobre Adolescència i Salut Mental a Sant Cugat

Una iniciativa impulsada per l'Ajuntament de Sant Cugat i l'Institut de la Infància

Sant Cugat acollirà el pròxim dissabte, 14 de març de 9.15 a 14 h, la Primera Jornada sobre Adolescència i Salut Mental, sota el lema Escoltem els adolescents. Una iniciativa que convertirà la Casa de Cultura en un punt de trobada entre professionals, institucions i famílies per analitzar una realitat cada cop més complexa. 

L'adolescència actual està marcada per la transformació tecnològica, l'impacte de les pantalles i la irrupció de la intel·ligència artificial, una etapa especialment vulnerable i complexa. Per això, l'eix central de la trobada serà donar veu als mateixos adolescents. Es tracta d'una aposta per conèixer què pensen, què senten i quines demandes tenen davant dels reptes emocionals que afronten.

La regidora de Salut, Núria Fernández, ha destacat la necessitat d'aquest espai. “A Sant Cugat ens preocupa molt la salut mental dels nostres adolescents. Cada vegada més factors com l’ús intensiu de les xarxes socials, la comparació constant amb altres joves i la pressió per complir determinades expectatives poden afectar el seu benestar emocional. Molts adolescents expressen també una certa desmotivació o incertesa davant del futur. Per això és fonamental crear espais com aquesta jornada, que ens permetin escoltar-los de veritat, entendre què els està passant i treballar conjuntament —famílies, professionals i institucions— per donar-los eines i suport en aquesta etapa tan important de la vida.”

Programa de la Jornada

  • Conferència inaugural de 9.30 h a 10.30 h: El malestar Adolescent: escoltar, no etiquetar, a càrrec de José Ramón Ubieto, psicòleg i expert en adolescents.
  • Diàleg amb adolescents de 10.30 h a 11.15 h: Si ens escolteu... Amb la participació de membres del Consell de Joves.
  • Tallers simultanis d'11.45 h a 12.45 h: Eines per acompanyar l'adolescent.
  • Taula rodona de 12.45 h a 13.45 h: Acompanyament a adolescents a través dels recursos de Sant Cugat del Vallès. 

Les activitats de la jornada són gratuïtes, però per participar-hi cal fer una inscripció prèvia a través de l'adreça electrònica: ciutadania@santcugat.cat. 

Arriba la Primera Jornada sobre Adolescència i Salut Mental a Sant Cugat FOTO: Ajuntament

Arriba la Primera Jornada sobre Adolescència i Salut Mental a Sant Cugat FOTO: Ajuntament

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem